Interaktív eszközök - interaktív asztalok

Interaktív SMART asztal az osztályomban -  gyakorlati tapasztalatok Angliából 1. rész - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzésInteraktív SMART asztal az osztályomban -  gyakorlati tapasztalatok Angliából 1. rész

Tom Barrett angol tanítónak  abban a szerencsében volt része, hogy részt vehetett egy kísérletben, és osztályában hónapokon keresztül kipróbálhatott egy interaktív SMART asztalt.

A projekt nemrég fejeződött be. Többrészes cikksorozatunkban Barett blogjában közzétett gondolatait, tapasztalatainak összefoglalását adjuk közre, amely az első pillanatoktól kezdve nyomon követi az eseményeket ...

Az első gondolatok

Tom Barrett az angliai Nottinghamshire kis általános iskolájában tanítja az 5. és 6. osztályosokat, és évek óta elkötelezetten azt kutatja, hogy a korszerű, digitális taneszközök miképpen hasznosíthatók osztálya mindennapi munkájában.

Jövő hét végére installáljuk az első SMART Interaktív asztalt az osztályomban.

Úgy vettem észre, hogy a januári BETT kiállításon Londonban a SMART asztalról rengetegen beszéltek. Az első reakciók általában nagyon pozitívak voltak, mindenki kíváncsi volt az új tanítási eszközre.

Az interaktív tábla felé ugyanígy közeledtem még 2002-ben: nem maga a berendezés érdekelt főleg, hanem az alkalmazhatósága. Az interaktív tábla nem más, mint a számítógép egy nagyméretű vezérlő berendezése. A SMART asztal is hasonló, abban tér el, hogy itt egyszerre többen is használhatják az alkalmazásokat.
 

Interaktív SMART asztal az osztályomban -  gyakorlati tapasztalatok Angliából 1. rész


Ezek az elképzelések és kérdések jutottak eszembe először

Kíváncsi vagyok, vajon milyen alkalmazásokat lehet majd írni, amelyek jól kihasználják a többérintős-többfelhasználós funkciókat.

A jelenlegi kis  alkalmazások kevéssé támogatják az elmélyült tanulást. A célom az, hogy ( a saját osztályomban) a gyerekek képesek legyenek önállóan, egymással együttműködve dolgozni 15-20 percig.

Remélem, hogy a SMART asztallal való tapasztalataink segítik majd az olyan szoftverek és alkalmazások  fejlesztését, amelyek nagyobb tanulási hatásfokot érhetnek el, mint amilyeneket eddig tapasztaltam.

Lehet-e vajon mérni az egyes résztvevők aktivitási szintjét egy több résztvevős feladatban?

Ez fontos kérdés egy kamasz felhasználó esetében. Azt szeretném, ha ezt mérni lehetne valahogy, hogy a gyerek fejlődése nyomon követhető legyen. Ki működik közre leginkább, ha csapatban van, és ki nem?

Vajon erősíti a tanulást, vagy inkább gyengíti?

A kocka el van vetve. A készülék már úton van felénk, és csak remélni tudom, hogy a munkánkat csak erősíteni fogja. Remélem továbbá, hogy a multi-touch újdonsága nem lesz kárára az osztályomban eddig elért eredményeinknek.

Szét is lehet szedni?

Ezt a kérdést szegeztem - félig viccesen - a Durham egyetem csapatának a SMART asztal flexibilitását illetően. Az én álláspontom az, hogy az asztal mozgatható-szétszedhető legyen, hogy egy dráma órára, vagy egy bulihoz az osztályban lehessen nagy teret csinálni. Egy szétszerelhető asztal lenne a legideálisabb. Kíváncsi vagyok a SMART hogy fog kinézni szűkös termünkben, és a gyerekek hogyan alkalmazkodnak a dizájnhoz. Nem lesz túl nagy, hogy kényelmesen körülüljék?

Kooperatív munka

Azt már megtapasztaltam hogyan tudnak a gyerekek együtt dolgozni saját laptopjukat és Google dokumentumokat használva. Persze vannak benne nehézségek, amik mindig előjönnek. Alig várom, hogy lássam, mi fog történni egy nyitottabb, fizikai digitális térben. Megváltoztatja a megváltozott munkatípus az eddig megszokott együttműködést? Remélem, hogy ez csak pozitív változásokat fog okozni.

Figyelemmel kísértem a multi touch technológia fejlődését az általános iskolában már kb. négy éve, és voltam olyan szerencsés, hogy használhattam olyan berendezéseket, mint pl. a Philips Entertaible vagy a Durham University Synergy Net pojektben részt vehettem a kezdetekben. És végre elérkezett ez a nap, hogy itt lesz a teremben a SMART asztal egy példánya.

Mik lesznek vajon ez első benyomások? Izgatottan várom!
 
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható tbarrett.edublogs.org

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: