Interaktív eszközök - interaktív asztalok

SMART asztal az osztályomban 3. rész - Gyermekbetegségek: az első napok problémái - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzésSMART asztal az osztályomban 3. rész - Gyermekbetegségek: az első napok problémái

Az első SMART asztallal sajnos akadt némi problémánk. Azon túl, hogy várnunk kellett a kulcsokra, maga az asztal is hibásnak bizonyult.

Már a hét eleje óta próbálgattuk az asztalt a gyerekekkel. Jó volt beszélgetni velük az elvárásaikról, azt vettem észre, hogy valamennyien nagyon izgatottak és várják, hogy kipróbálhassák a különböző alkalmazásokat.
 
Az első néhány kérdésük, észrevételük:
  • Mennyibe kerül egy SMART asztal?
  • Hová fejlődik még ez a technológia?
  • Nagyon tetszik! Nem gondoltam, hogy ez ennyire jó!
  • Óriási zajt csap! - Egész jó, csak nagyon hangos.
A negatív tulajdonságokat a hibás példánynak kell tulajdonítani. A fő probléma az volt, hogy az asztal két fantom érintést érzékelt, pont a képernyő közepén. Ettől a menü gyakorlatilag kezelhetetlenné vált - ha mégis el tudtam indítani egy alkalmazást, akkor zavarta a tárgyak mozgását. Mondanom sem kell, hogy mennyire frusztráló volt. (A fantom érintés jól látható az első videón).

A Steljes/SMART cég  a segítségünkre sietett, gyorsan és hatékonyan dolgoztak. Néhány munkatársuk kijött az iskolába, rápillantottak a két belső tükörre és végül a problémát az USB kamerára vezették vissza, ami az érintéseket követi. A kamera megtisztítása nem oldotta meg a problémát, további vizsgálatokra volt szükség.

Felajánlottak egy tökéletesen működő vadonatúj asztalt, ami az irodájukban volt. Így össze kellett pakolnunk a saját példányunkat, és vártuk a másik érkezését. Meglepődtem, amikor kiderült, hogy ez a hibás is teljesen új példány volt.
 
SMART asztal az osztályomban 3. rész - Gyermekbetegségek: az első napok problémáiSMART asztal az osztályomban 3. rész - Gyermekbetegségek: az első napok problémái

A legfontosabb eddigi tapasztaltaim
  • az asztal meglehetősen robusztus méretekkel rendelkezik
  • ennek a technológiának helye van az alsó tagozatosoknál is, teljesen természetes érzés használni
  • az ösztöneim azt súgják, hogy ez a jövő technológiája
  • a multi touch technológia maga meglehetősen temperamentumos
  • a gyerekek könnyedén és természetesen álltak az eszköz használatához
  • hálózatba is lehet kötni
  • külső szoftverrel is működik, de így nem tud 40 érintést érzékelni, csökken a teljesítménye
  • 9-10 éveseknél az optimális létszám 4 gyerek egyszerre, ha többen vannak, már túlzsúfolttá válik az asztal, kicsi lesz a használható felület.
A kezdeti problémák ellenére lelkesedem az ötletért, hogy legyen egy SMART asztal az osztálytermemben, amit rendesen tudunk használni – pár napot megengedhetünk magunknak a problémák kiküszöbölésére.

Ha lesz egy jól működő asztalunk a gyerekek minden reggel csoportosan dolgozhatnak, ez része lehet a megszokott reggeli tevékenységeknek. 
 
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható SMART Table in my Classroom - Days 2-5: Teething Problems

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: