Interaktív Oktatástechnika - Vezércikkek

13 ok - Miért használjuk az interaktív táblát? - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzés13 ok - Miért használjuk az interaktív táblát?

 Dr. Mary Ann Bell neves amerikai könyvtáros-pedagógus kutató egy - azóta rendkívül széles körben ismertté vált - beszámolójában az alábbi 13 pontban foglalta össze az interaktív tábla használatának előnyeit az iskolai oktatásban...

A különböző prezentációs eszközök egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek azon oktatók körében, akik ötleteket és információt akarnak megosztani diákok kisebb-nagyobb csoportjaival.

A következőkben felsorolom lelkesedésem tizenhárom okát.

1. Az interaktív elektronikus tábla nagyszerű eszköze bemutatóknak. Kutatásom során rengeteg technológia tanár és szakértő nyilatkozott lelkesen a tábla használatáról az alkalmazottak képzésében és a számítástechnika órákon is ahhoz, hogy megtanítsák a diákoknak egy konkrét alkalmazás használatát. Mivel az előadó ujját egérként használva a tábláról futtathatja az alkalmazásokat, könnyű megmutatni az adott szoftverek fontos tulajdonságait. A lehetőség arra, hogy a táblára a stylus ceruza vagy az ujjunk segítségével írjunk lehetővé teszi, hogy rámutassunk a program fontos tulajdonságaira.

2. Az interaktív elektronikus tábla egy nagyon színes eszköz. A kutatások azt mutatják, hogy a diákok reagálnak az olyan kivetítésekre, ahol a színeket széles körűen alkalmazzák és a jelölés mind a toll mind a kiemelő alkalmazás esetében testre szabható, hogy így számos különböző szín kerüljön kivetítésre. A vonalak szélessége szintén állítható, tovább bővítve ezzel a különböző jelölési lehetőségeket.

13 ok - Miért használjuk az interaktív táblát?

3. A tábla remekül alkalmazható a különböző tanulási stílusokhoz. Az anyag manuális manipulációja útján tanulók például a tábla érintéséből és a táblán történő jelölésből profitálhatnak, míg a hallás után tanulók osztály szintű megbeszéléseket tarthatnak, a vizuális úton tanulók pedig láthatják, hogy mi történik, a táblán való kidolgozás folyamán.

4. A diákok minden korosztálya kedvezően reagál a tábla használatára. Az interaktív táblákat eredetileg az üzleti életben használták a csoportüléseken. Ahogy a népszerűségük növekedett az iskolában, a tanárok mindenütt sikerekről számoltak be mindenkinél, a legfiatalabb tanulóktól egészen a felsőoktatásban résztvevőkig. Én jelenleg végzős könyvtártudomány szakos hallgatóknál történő bemutatókhoz használom a táblát, mely ugyanolyan kielégítő eredményeket hoz, mint a korábbi felhasználás középiskolai tanulóknál.

5. A távoktatás remek felhasználási lehetőséget kínál az interaktív táblához. Mivel csatlakoztatható távolsági kommunikációhoz is, így egyszerre számos felhasználási téren lehet hasznos a felhasználóknak. Az egy számítógéppel felszerelt termek a tábla segítségével maximalizálhatják a korlátozott hozzáférés lehetőségeit.

6. A tanulók együtt dolgozhatnak az egyének hozzájárulásával a táblánál és más résztvevőkkel a számítógépeknél és a csoport egyként beszélheti meg a tevékenységet. Igaz ugyan, hogy a tábla és a projektor beszerzése költséges, ugyanakkor a használata ebben a felállásban mégis költségkímélőnek tekinthető, mivel lehetővé teszi, hogy egy számítógépet több diák használjon egyszerre.

7. Az interaktív tábla remek eszköz a konstruktivista oktató számára. David Johanssen alkotta meg a „mindtool” (tanulást segítő számítógépes eszköz – a ford.) fogalmát azoknak az eszközöknek és alkalmazásoknak a meghatározására, melyek bátorítják a technológia felhasználását a diákok kritikus gondolkodásra bátorításában. A „mindtool”-ok tulajdonságai között megtalálhatóak az egyszerű felhasználhatóság, csoport interakció, és a használandó szoftver azonnali elérhetősége. Mivel a táblák bármilyen szoftverrel használhatóak, rendkívül alkalmazkodó képesek számos felhasználáshoz és nem igényelnek további szoftvereket. A kreatív felhasználásuknak csak a diákok és tanárok képzelőereje szabhat határt.

13 ok - Miért használjuk az interaktív táblát?

8. A tábla egy tiszta és megnyerő külsejű eszköz. Nincs többé krétapor vagy más melléktermék, mely határt szabhat a használatnak. Bár a tábla használható a hagyományos, szárazon letörölhető íróeszközökkel, mégis valószínűbb az elektronikus íróeszköz használata, legyen az akár stylus ceruza akár ujj, így nem igényel tisztítást.

9. A korlátozott motorikus képességekkel rendelkező diákok is élvezik a tábla használatát. Nagy méretének köszönhetően a diákoknak könnyebb a tábla megérintésével futtatni a programokat, mintha egeret használnának. Ugyanakkor a fiatalabb diákok tanárai is sikerekről számoltak be, ugyanis a gyerekek szívesebben írnak az ujjukkal a táblára, mint a stylus ceruzával.

10. Interaktív. A felhasználók közvetlenül részt vehetnek a használatban mind a számítógépnél, mind pedig a táblánál. Az általam leginkább kedvelt kombináció az volt, amikor a tanár a számítógépnél ült, a diákok pedig a táblánál voltak, ötleteket felvetve és fizikailag részt véve az ötletekben és tevékenységekben. Az egyén és számítógép között létrejövő interakció, a felhasználók a táblánál és a számítógép önmagában, ez egy egyedülálló és rendkívül rugalmas elrendezés.

11. Más perifériaeszközökkel is kompatibilis. Mind videó kameráról, mind pedig dokumentum kameráról történő képkivetítésre használtam már a táblát. A dokumentum kamerával az előadó olyan tárgyakat mutathat be, mint például egy mintadarab, és aztán a táblán jelölgetéssel emelhet ki tulajdonságokat, vagy címkézhet meg részeket. Mi egy sporttevékenység videofelvételével használtuk a táblát, melyen az edző megjelenéskor jelölgette a kivetítőn, hogy hol és mikor kellett volna bizonyos akciókat megvalósítani. Szkennelt képeket szintén nagyszerűen ki lehet vetíteni a táblára, majd ahhoz írott szöveget is hozzá lehet adni.

12. A tábla nagyszerű találkozókon és órákon, ahol a résztvevőknek szükségük van az anyagok nyomtatott példányára. A közös ötletgyűjtő tevékenység végén például, az eredményként létrejövő dokumentum kinyomtatható és szétosztható, valamint elmenthető a későbbi munkához.

13. A tábla nem más, mint egy „gyerek-mágnes”! Részt vettem kerületi technológiai vásárokon, PTO találkozókon és más alkalmakon is, ahol bemutattam az interaktív tábla használatát. Ez a tábla egyszerűen vonzza a gyerekek minden korosztályát. Azok a felnőttek, akiket az újdonság először magához vonzott, most azon kapják magukat, hogy módszereket ajánlanak a tábla használatának hatékonnyá tételére. A gyerekek egyszerűen csak minden adódó alkalommal használni szeretnék a táblát.

Több az interaktív tábla egyszerű játéknál vagy cselnél?

A válasz egy hangosan visszhangzó igen! Megfelelő tervezéssel, felkészüléssel és képzéssel, ez egy nagyon hatékony oktatási eszköz, mely a tantárgyak és korosztályok hatalmas skálájához alakíthatóan alkalmazható.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható iskola.okostabla.hu

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Események

Digitális tananyagok

Digitális, interaktív tananyagok



digitális tananyag 1x1

 


óvoda

általános iskola

... tovább >>>

közép- és szakiskola

... tovább >>>

tantárgy szerint

matematika | földrajz | biológia | fizika | magyar nyelvtan | magyar irodalom | angol | német | kémia | történelem | történelem |

 

 

digitális tananyag videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
Stiefel - A tudás forrása Balázs-Diák Kft. - Minden ami a színvonalas oktatáshoz kell
Műszaki Kiadó Apáczai Kiadó


Tananyag

IKT eszközök


interaktív tábla módszertan | interaktív tábla használata | interaktív tábla szoftver | interaktív tábla működése | interaktív tábla előnyei | interaktív tábla kiegészítő eszközei |

további témák

interaktív tábla módszertaninteraktív tábla használata | interaktív tábla szoftverinteraktív tábla működése | interaktív tábla előnyei | interaktív tábla kiegészítő eszközei |

 
interaktív tábla 1x1

interaktív tábla tipp és trükk

 

Interaktív tábla videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

 

 



IKT műhely


ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

képernyő video készítés | videoszerkesztő program | fotóalbum | jogtiszta zene | gondolattérkép készítés |

órai bontásban...

matematika | fizika | földrajz | magyar irodalom | ének-zene | biológia | angol nyelv | történelem | magyar nyelvtan | testnevelés |

 
ikt alapfokon

ikt haladóknak

 

IKT az osztályomban videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

flash programozás | jogtiszta képek | képszerkesztő programok | jogtiszta videók | hang konvertálás, kép konvertálás | puzzle készítése | webinárium online | képernyő video készítés | videoszerkesztő program | fotóalbum | jogtiszta zene | gondolattérkép készítés | flash programozás | jogtiszta képek |

órai bontásban...

matematika | fizika | földrajz | magyar irodalom | ének-zene | biológia | angol nyelv | történelem | magyar nyelvtan | testnevelés |

 
ikt tippek kezdőknek

ikt trükkök haladóknak

 

ikt tipp & trükk videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

Microsoft Partners in Learning - ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

ms tisztaszoftver


 


 
 - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzés
Fizika: Brown mozgás tanítása
 
A téma elsajátításakor a projektmódszert alkalmazzuk. A projekt megvalósítására két 45 perces órát tervezünk.
Tovább

ms tipp és trükk

 

ms ikt videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>

további témák

autocollage | onenote | office 2010 | word 2010 | excel 2010 | power point 2010 | live@edu | kodu | songsmith | phothostory | skydrive | movie maker | windows 7 | windows 8 | bing |

  Szoftverbörze tanároknak - ingyenes Microsoft szoftverek Ingyenes Microsoft szoftverek tanároknak

ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

sulivilág | twitter | google plusz | facebook | youtube | képmegosztás | közösségi oldalak | web 2.0 | hírcsatornák |

 
web2 1x1

web2 tipp és trükk

 

Web 2 videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

IOT Videófal