Interaktív eszközök - interaktív asztalok

Interaktív iskolapadok hálózatban - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzésInteraktív iskolapadok hálózatban

A Durham egyetemen évek óta kísérleteznek a (nem is olyan távoli) jövő multi-touch, digitális iskolapadjaival. Tom Barett, angol általános iskolai tanár tagja annak a szakértőkből álló csapatnak, amely pedagógiai tapasztalataival segíti a kutatók munkáját.

Tom nemrégiben az egyetemen járt, amiről blogjában és egy érdekes videón számol be...
 

Életből vett tapasztalatok

- Amióta az egyetemen jártam, több területen jelentős változás történt - írja Tom.

  • A fejlesztők a tesztelő laboratórium mennyezetére egy 10 kamerás/mikrofonos rendszert építettek, hogy minden mozzanatát rögzíthessék annak, ahogy a gyerekek a digitális iskolapadokkal dolgoznak.

  • A gyerekeket már a fejlesztés korai szakaszában bevonják - ez azért jó, mert a gyerekek a hibákat, hiányosságokat rendkívül hamar felfedik

  • Befejezték az asztal hardverjének a fejlesztését (bár az első példányokkal volt egy kis problémájuk)

  • Befejezték az asztal szoftverének második verzióját


Csapatban az erő

- Számomra azonban a legizgalmasabb újdonság az volt, hogy nem szigetként egyedül álló iskolapadokban gondolkodnak, hanem együttműködő, hálózatban összekapcsolódó padokról van szó.

A fejlesztés tehát a csapatmunka, a kooperatív munka lehetőségét teremti meg, amihez még hozzá adódnak a multi-touch technológia kínálta előnyök is.

Ebben a rövid videóban Tom megmutatja, hogy miről is van szó: (A klipben Tom arról is beszél, hogy ez a fajta együttműködés természetesen minden irányban működni fog.)


Fejlesztési ötletek

- Beszéltünk még arról az érdekes elképzelésről is - folytatja beszámolóját Tom, hogy mi lenne, ha a tanárnak lenne valamiféle kis mobil eszköze, amiről "menet közben" tudna információkat "átdobni2 a digitális padokra (valahogy úgy, ahogy azt az iPhone applikáció, a Bump. teszi)

- Felvetődött még az is, hogy fontos lenne valamilyen egyszerű, a tanárok által használható - fejlesztői keretrendszer, amivel a pedagógus egyszerűen és gyorsan tudna feladatokat kreálni egy ilyen interaktív iskolapados környezetre.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható tbarrett.edublogs.org

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: