Közösség - Események

Digitália mobilszelencéje - mobil interaktív tábla bemutató Makón 1.rész

A makói Szent István Általános Iskola és Gimnázium meghívta Klacsákné Tóth Ágota tanárnőt, hogy mutassa be az ötlete alapján készített úgynevezett wii-tábla mobil interaktív eszközrendszert, amit annak idején a portálunkon bemutattunk.

Baráti Eszter tanárnővel – Eszter nővérrel – mint a bemutató kezdeményezőjével beszélgettünk.

IKT 25 százalékban

Intézményünk 12 osztályos egyházi iskola, mintegy 300 makói és környékbeli fiatalt oktatunk.

Nincs interaktív táblánk, viszont nyertünk a TÁMOP 3.1.4 pályázaton, s ezzel vállaltuk, hogy digitális eszközöket és tartalmakat vásárolunk, egyben kötelezettséget vállaltunk arra is, hogy a programba bevont kollégák tanóráik 25 százalékában IKT-val támogatott órákat tartanak.

Digitália mobilszelencéje - mobil interaktív tábla bemutató Makón 1.rész
 
Az élő példa ereje - ellenállásból érdeklődés

A kollégák részéről eddig ellenállást tapasztaltam, mivel az volt a véleményük, hogy egyrészt igen drága dologról van szó, másrészt pedig ez csak amolyan játékszer, amit két hét múlva megunnak a diákok...

Épp ezért merült fel bennem, hogy olyasvalakit hívjunk meg egy beszélgetésre-bemutatóra, aki nem valamilyen „menő” iskolából jön,  hanem egy olyanból, ahol a gyerekek hasonlóak a mieinkhez, amolyan „hétköznapi”, átlagos diákok - neki magának pedig megvannak a tapasztalatai arról, hogyan lehet hatékonyan használni ezt a táblát és kiegészítőit,  illetve be tudja mutatni a hozzá kapcsolódó oktatási módszereket és anyagokat.

Az Önök portálján találtam rá az ő nevére illetve ott  olvastam az interjút, amelyből kitűnt, hogy ő tényleg a mai magyar valóság talaján áll, s nagyon lelkesedik ezért a dologért – mindez roppant rokonszenvessé tette számomra, s ezért javasoltam a meghívását.

Szakmai nap a város összes iskolájának

 

A projektindító napon a saját tantestületünk tagjai mellett meghívtuk a város többi iskolájának pedagógusait is, többen el is jöttek.  Közel hetvenen vettünk részt. Nyugodtan mondhatom, hogy amit előzetesen vártam, az teljes mértékben megvalósult a bemutató előadásom, sőt...

Eredetileg kétszer 45 percet terveztünk, s előzőleg arra kértem a tanárnőt, beszéljen két témáról. Az egyik: tanórai tapasztalatok a digitális tábla használatáról, a másik: vásároljunk vagy magunk készítsünk-e digitális tananyagokat.  Ő viszont egy kicsit változtatott: egy összevont anyagot készített „Új lehetőségek az oktatásban: az interaktív tábla és az internet mint a tanulási folyamat része” címmel, vagyis tágított a téma határain.

Miért van szükség megújulása az oktatásban?

Már előző este eljött, beállította és kipróbálta a készüléket, az online kapcsolatot, s másnap azzal kezdte az előadását, hogy fölvázolta, egyáltalán miért jó ez, miért van szükség megújulásra az oktatásban. Ezt követően tért rá arra, hogy ezen megújulásban hogyan lehet igen hasznos eszköz az interaktív tábla és a világháló.

Ugye, akkor mindenképp beírjuk a pályázatba...?

Nagyon sikeresnek ítélem ezt a bemutatót: egyértelműen azt tapasztalom, hogy azok a pedagógusok, akikben eddig erős ellenállás volt mindezen dolgok iránt, sokkal érdeklődőbbek, nyitottabbak lettek!  A legjellemzőbb, hogy többen kérdezték-kérték tőlem: „Ugye, akkor mindenképp beírjuk a pályázatba, hogy szeretnénk ilyet?!...”

Két dolog is tisztázódott a bemutatón....

folytatás a 2. részben

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: