Szerkesztőség - IOTrádió

Képzeletgyújtogató beszámoló a jövő iskolájában és a BETT-en tett látogatásról Milyen a képzés osztálytermek nélkül, hogyan változik a oktató szerepe, és milyen munkarendben dolgoznak a tanárok a jövő iskolájában? Mik azok a plázák, és hogyan szakítottak a legjobbakat kiválogató szelektív iskola hagyományával?

A riportból megtudhatja miért volt olyan inspiratív ez a látogatás Munkácsy László számára, aki maga is igazgatóként vezeti az ELTE Apáczai Csere János Gyakorlóiskolát, és aki a Microsoft Magyarország vendégeként tehetett többedmagával szakmai látogatást a kenti jövő iskolájában, illetve a BETT-en, Európa legnagyobb oktatástechnológiai kiállításán!?

Végül, vajon mi az a négy dolog, ami a legnagyobb benyomást tették az igazgatóra a gigantikus kiállításon? Egy képzeletgyújtogató beszámoló, amit minden innovatív tanárnak meg kell hallgatnia!...


A beszámolóból egyértelműen levonható a következtetés: a hagyományos oktatási módszerek elavultak, nem alkalmasak arra, hogy a diákokat a problémamegoldásra, a kritikus gondolkodásra és a hatékony kommunikációra megtanítsák, holott ezek a készségek a 21. században a sikeres életpályákhoz szinte ma már elengedhetetlenek. Nem arra van szükség, hogy a diákok óriási mennyiségű anyagot halmozzanak fel, amelyet azután robotként adnak vissza, hónapok múltán pedig alig emlékeznek arra, amit nagy munkával magukba szívtak.

Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország Kft. oktatási csoportvezetője, aki elkísérte a magyar tanári delegációt, az IOT.hu-nak kifejtette véleményét, miszerint: "A digitális oktatás önálló munkára sarkallja a diákokat, ösztönzi őket arra, hogy saját kreativitásukkal, gondolkodásukkal részt vegyenek a tanórán, és ne csak passzív befogadó félként hallgassák a tanárokat. A Microsoft célja, hogy a magyar diákok is elsajátítsák az aktív részvétel adta készségeket, és hasznos tudással a fejükben hagyják el az iskolapadot.

A British Education Technology Trade-en olyan megoldásokkal találkoztunk, amelyeket, ha nem is teljes egészében, de a hazai környezethez alkalmazkodva meg tudunk valósítani, így pedig javítjuk az oktatás minőségét, hatékonyságát.

A Microsoft 2002-ben indította a Társ a tanulásban programját, amelynek keretében a szoftvervállalat szakemberei szervezési módszereket ajánlanak, ötleteket gyűjtenek, s adnak át, mindeközben a technika újdonságairól is beszámolnak az erre fogékony tanároknak. A kenti látogatás célja az volt, hogy a magyarországi pedagógusok testközelből is megismerjék, milyen is a „Jövő iskolája”, s az itt látott tapasztalatokat a pedagógusok gimnáziumban is hasznosítani tudják."

<<< Szóljon hozzá a cikkhez! Ha hasznosnak találja lájkolja, twittelje! Kollégái, ismerősei így könnyebben rátalálnak és szívesen olvassák ezt a cikket. <<< egy kattintást megér!

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor



Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: