Interaktív Oktatástechnika - Vezércikkek

Interaktív tábla esettanulmány 3. rész - A XXI. század iskolái- Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzésInteraktív tábla esettanulmány 3. rész - A XXI. század iskolái

A felmérésben részt vett iskolák közül egy általános és egy középiskola kerül bemutatásra pozitív példaként, ahol az interaktív tábla használatát aktívan építették be a tanítási-tanulási folyamatba ...

Hegedűs Géza Általános Iskola
Az iskola Budapesten a kertváros szívében lévő parkosított, belső- és külső udvarral, sportpályákkal rendelkező létesítmény, melyben 462 diák tanul. Kiemelt feladatunknak tekintik a tehetséggondozást. Ezt biztosítják az emelt óraszámokkal (angol, német, magyar, matematika), választható tantárgyakkal (művészeti, számítástechnika, testnevelés), szakkörökkel és a tanulók versenyeztetésével. Az iskola fő céljaként tűzte ki a kompetencia alapú nevelési és oktatási módszertan bevezetését a digitális kultúra oktatási eszközrendszerének alkalmazásával.

Az általános iskolában összesen tizennégy interaktív tábla van. Hat tábla megvásárlásához a HEFOP-pályázaton nyertek pénzt, míg a másik hatot az önkormányzattól kapták, saját költségvetésükből pedig mobil eszközöket vásároltak. Az interaktív táblák elhelyezésénél az volt a cél, hogy a felső tagozatban minden szaktárgyat érintsen a táblahasználat, alsóban pedig minden évfolyamon legyen. Jelenleg a 22 tanteremből 14-ben működik interaktív tábla. Terveik között szerepel, hogy minden tantermet felszereljenek, ezért újabb pályázati lehetőségeket használnak ki.

Amikor megvásárolták a táblákat, az iskolában senki nem értett hozzá. Viszonylag hosszú  időt vett igénybe, amíg megtanulták a használatát. Először azok a kollégák próbálták használni, akiknek a termébe került a pályázat során, de autodidakta módon. Majd több mint egy év telt el úgy, hogy nem voltak kihasználva a táblák. Ekkor sor került olyan képzésekre, ahol szakemberektől tanulták meg a táblaszoftverek használatát. Majd az informatika tanár segítségével belső képzésen több mint 20 tanár vett részt. Azóta még többen végeztek tanfolyamot, illetve folyamatos önképzés történik, és egymás ilyen irányú munkáját segítik. Ma már elmondhatják, hogy a 42 fős tantestületből 30 pedagógus napi rendszerességgel használja tanóráin a táblát a tanítási-tanulási folyamatban.
A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni.     A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni.

Interaktív tábla esettanulmány 3. rész - A XXI. század iskolái Interaktív tábla esettanulmány 3. rész - A XXI. század iskolái

Az interaktív táblát hasznos eszköznek tartják, sokkal érdekesebb, színesebb lesz tőle a tanóra, többrétegű magyarázatra van lehetőség. Az interaktív tábla helyettesíti az eddig használt eszközöket (diavetítő, írásvetítő, CD lejátszó), ezenkívül használhatják az internetet, és egyéb számítógépes programokat. Az így megtanult tananyag jobban megmarad a tanulók fejében, a dolgozatok jobban sikerülnek. A tanóra keretében bemutathatnak olyan folyamatokat, modelleket, kísérleteket, melyeket a valóságban nem tehetnének meg, vagy legalábbis igen nehézkesen. Használata egyszerű a diákok számára, figyelmük kevésbé lankad, szeretnek a táblán dolgozni.

A tantestületből kb. 30 pedagógus többféle táblaszoftver ismeretének birtokában van (mimio, lynx, smart). A szoftver használata által lehetőségük van olyan képeket, ábrákat, folyamatokat, filmeket, internetes oldalakat bemutatniuk, melyek információi kiegészítik vagy megerősítik a tananyagot. Digitális tananyagok közül az Interneten található saját készítésű, valamint a kollégák által készített anyagokat (Iskolai digitális feladatbank) használnak tanóráikon. A digitális anyagok (képek, videók, hangok, szövegek) megjelenítésével olyan hatást keltenek a tanulókban, mely a vizuális megjelenítés eszközeivel rendkívül motiválja őket.

Azoknak a pedagógusoknak, akik még nem használják az aktívtáblát az iskola pedagógusai ajánlják a figyelmükbe egyik nagy előnyét a táblának, hogy nem kell letörölni, bármikor „visszalapozhatnak” régebbi diákra, az óra végi ismétlésnél (részösszefoglalásokban) nagy segítség ez. A tananyag elmenthető, átalakítható, nyomtatható, többször felhasználható. Szebb a táblakép, pontosabb a rajz, olvashatóbb az írás.

Egy-egy tanórára való felkészülés, az órák előkészítése 4-5 órát igényel akkor is, ha gyakorlott a tanár. Jövőre ez már könnyebb lesz azoknál az óráknál, amelyekhez az idén sikerült tananyagot készíteni. Sajnos ilyen magas óraszám mellett kevés idő jut a tananyagkészítésre. Kész tananyag kevés van. A pedagógusok időnként összejönnek és megmutatják egymásnak az új ötleteket, a tábla használatával kapcsolatban. Az interaktív tábla csak EGY eszköz a kezünkben, amit ha jól használnak, meg lesz az eredménye!
A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni.     A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni.

Interaktív tábla esettanulmány 3. rész - A XXI. század iskoláiInteraktív tábla esettanulmány 3. rész - A XXI. század iskolái

A táblát a kollégák csak akkor fogják elkezdeni használni, ha tudják mire való és hogyan működik. Ennek érdekében nagyon fontos a pedagógusok oktatása, és szükség van az állandó önképzésre, ami a pályázatok biztosításával könnyebben elérhető.
 
A teljes tanulmány a cikksorozat végén letölthető lesz!

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Események

Digitális tananyagok

Digitális, interaktív tananyagok



digitális tananyag 1x1

 


óvoda

általános iskola

... tovább >>>

közép- és szakiskola

... tovább >>>

tantárgy szerint

matematika | földrajz | biológia | fizika | magyar nyelvtan | magyar irodalom | angol | német | kémia | történelem | történelem |

 

 

digitális tananyag videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
Stiefel - A tudás forrása Balázs-Diák Kft. - Minden ami a színvonalas oktatáshoz kell
Műszaki Kiadó Apáczai Kiadó


Tananyag

IKT eszközök


interaktív tábla módszertan | interaktív tábla használata | interaktív tábla szoftver | interaktív tábla működése | interaktív tábla előnyei | interaktív tábla kiegészítő eszközei |

további témák

interaktív tábla módszertaninteraktív tábla használata | interaktív tábla szoftverinteraktív tábla működése | interaktív tábla előnyei | interaktív tábla kiegészítő eszközei |

 
interaktív tábla 1x1

interaktív tábla tipp és trükk

 

Interaktív tábla videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

 

 



IKT műhely


ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

képernyő video készítés | videoszerkesztő program | fotóalbum | jogtiszta zene | gondolattérkép készítés |

órai bontásban...

matematika | fizika | földrajz | magyar irodalom | ének-zene | biológia | angol nyelv | történelem | magyar nyelvtan | testnevelés |

 
ikt alapfokon

ikt haladóknak

 

IKT az osztályomban videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

flash programozás | jogtiszta képek | képszerkesztő programok | jogtiszta videók | hang konvertálás, kép konvertálás | puzzle készítése | webinárium online | képernyő video készítés | videoszerkesztő program | fotóalbum | jogtiszta zene | gondolattérkép készítés | flash programozás | jogtiszta képek |

órai bontásban...

matematika | fizika | földrajz | magyar irodalom | ének-zene | biológia | angol nyelv | történelem | magyar nyelvtan | testnevelés |

 
ikt tippek kezdőknek

ikt trükkök haladóknak

 

ikt tipp & trükk videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

Microsoft Partners in Learning - ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

ms tisztaszoftver


 


 
 - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzés
Földrajz: Napsütötte órák
 
Miért hosszabbak egyes napok, mint a többi?
Tovább

ms tipp és trükk

 

ms ikt videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>

további témák

autocollage | onenote | office 2010 | word 2010 | excel 2010 | power point 2010 | live@edu | kodu | songsmith | phothostory | skydrive | movie maker | windows 7 | windows 8 | bing |

  Szoftverbörze tanároknak - ingyenes Microsoft szoftverek Ingyenes Microsoft szoftverek tanároknak

ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

sulivilág | twitter | google plusz | facebook | youtube | képmegosztás | közösségi oldalak | web 2.0 | hírcsatornák |

 
web2 1x1

web2 tipp és trükk

 

Web 2 videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

IOT Videófal