Hírek - IKT hírek röviden

eLearning és Moodle - MoodleMoot Konferencia 2012Egyre több közoktatási intézményünkben használják a Moodle eLearning keretrendszert!

Most 7. alkalommal kerül megrendezésre a Moodle és az eLearning iránt érdeklődők számára a MoodleMoot konferencia. A konferencián kiemelt szerepet kap a tananyagfejlesztés és az eLearning módszertana, hiszen a közelmúltban számos intézmény kezdett tananyagfejlesztési projektekbe, melyeket pályázati forrásokból valósítanak meg.

Időpont: 2012. június 28-30.

Helyszín: Szent István Egyetem
(2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1.)
A konferencia jelentkezési határideje: 2012. június 20.
A konferenciadíjak befizetésének határideje: 2012. június 22.

A konferencia első két napján előadások hangzanak el, melyekhez kerekasztal beszélgetések kapcsolódnak. A harmadik nap a gyakorlati munkáé. A kezdők, és a haladók egyaránt találhatnak érdeklődésüknek megfelelő tutoriálokat, ahol újabb szemszögből ismerhetik meg a Moodle 2-es verzióját, a Mahara ePortfólió rendszert, a legnépszerűbb szabad forráskódú tananyagfejlesztő eszközöket és módszertani segítséget kaphatnak az elektronikus tananyagok fejlesztéséhez.

Az előadások tervezett témái:

  1. eLearning tartalomfejlesztés - Tananyagfejlesztés a pályázatokban: Mit, mivel és hogyan? A pályázati projektek által megkövetelt szabványos formátumok közül melyiket válasszam (SCORM, Docbook)? Moodle mint disszeminációs és kollaboratív felület hazai és nemzetközi projektekben. Szerzői jogi kérdések a tananyagfejlesztésben.
  2. Módszertani útmutatók elektronikus tananyagokhoz – Pedagógiai modellek az eLearningben. Kurzusszervezés képzési forma szerint, didaktikai dizájn, tevékenységi formák módszertana és az oktatási folyamat programozása, avagy miként virtualizálhatom a tantermi óráimat? A tanulásirányítás és értékelés tervezése és eszközei.
  3. Moodle a közoktatásban, a felsőoktatásban és a felnőttképzésben és a szakképzésben – Hogyan használjuk a Moodle-t az oktatásban? Hogyan segíti a Moodle a tanítási folyamat hatékonyságát, s mennyiben alakítja át a tanulók viszonyát a tanuláshoz? A Moodle, mint közösségi portál. Milyen oktatási tapasztalatok halmozódtak fel, s milyen módszertani változásokat hozott magával a Moodle?
  4. ePortfólió – az ePortfólió típusai, személyes és intézményi portfólió kialakítása, szabad forráskódú ePortfólió megoldások, portfólió alapú értékelés, személyes tanulási terek, (e)Portfólió a magyar oktatásban. Az ePortfólió, mint az alumni rendszerek kapuja.
  5. A könyvtárak szerepe az intézményi elektronikus szolgáltatásokban – A hagyományos szolgáltatások bővítése vagy a fenntartható fejlődés, mi motiválja a könyvtárakat az eLearning és ePortfólió szolgáltatások felé?
  6. mLearning – a mobileszközök szerepe a eLearningben. Oktatási tartalmak és alkalmazások az érintőképernyős eszközökön. Mobilra optimalizált Moodle megjelenés vagy dedikált mobil alkalmazások?
  7. Moodle integráció – Hogyan integrálható a Moodle az intézményi informatikai infrastruktúrába? Hogyan valósítható meg a tanulmányi rendszerek és a Moodle integrációja? Komplex eLearning rendszerek és hálózatok kialakítása Moodle Network alapokon. Tananyagtárházak integrációja a Moodle 2 repository API segítségével.
  8. Moodle feljesztések, kiegészítő modulok, blokkok – hasznos vagy éppen nélkülözhetetlen modulok/blokkok alkalmazása. Egyedi modulfejlesztések, modulok honosítása.
  9. Közösségi hálózatok helye és szerepe az oktatásban - Lehet-e tanulásra használni a közösségi hálózatokat (Twitter, Facebook, ...)? Ha igen, akkor hogyan győzzük le a tanulók/tanárok ezzel kapcsolatos fenntartásait? Közösségi oldalak integrációja a Moodle keretrendszerbe.
    <<< Szóljon hozzá a cikkhez! Ha hasznosnak találja lájkolja, twittelje! Kollégái, ismerősei így könnyebben rátalálnak és szívesen olvassák ezt a cikket. <<< egy kattintást megér!

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: