Közösség - Cégek

Bemutatjuk: Innovatív Oktatási Technológiák Kft. - Húsz éve az innovatív oktatásért - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzésBemutatjuk: Innovatív Oktatási Technológiák Kft. - Húsz éve az innovatív oktatásért

Vajon miért lát fantáziát valaki éppen egy innovatív oktatási technológiákkal foglalkozó cég alapításában 1990 Magyarországán? Mit jelentett akkor és mit jelent ma az innováció az oktatási technológiákban?

Ezekről a kérdésekről is beszélgetünk Jakubisz Zsuzsával, az Innovatív Oktatási Technológiák Kft. vezetőjével...

Technológia a technológia-tanítás szolgálatában

IOT.hu: Zsuzsa, Ön majdnem alapítása óta vezeti ezt a - már nevében is érdekes és sokat sejtető - céget. Milyen vízió szülötte az I.T.E?

jakubisz Zsuzsa - Bemutatjuk: Innovatív Oktatási Technológiák Kft. - Húsz éve az innovatív oktatásértJZS:  Az Innovatív Oktatási Technológiák Kft. az Innovative Technologies in Education (I.T.E) cégcsoport magyarországi ága, amely a számítógéppel támogatott oktatás elterjesztését tűzte zászlajára még akkor, amikor csak DOS-os, ma már őskorinak tűnő PC-k voltak elérhetők.

A számítógépek azóta özönvízszerűen árasztották el mindennapjainkat, és ma már az oktatásban is egyre nélkülönözhetetlenebb és meghatározó a szerepük. A vízió, tehát nem volt alaptalan.

A cég küldetése azóta is a korszerű technológiák használata a technológia, technika oktatásában.

Innovatív és interaktív oktatási technológiák a közismereti tantárgyakban is

IOT.hu: Az oktatás melyik szegmensét szolgálja ki az ITE Magyarország?

Bemutatjuk: Innovatív Oktatási Technológiák Kft. - Húsz éve az innovatív oktatásért

JZS: Eleinte kizárólag szakképzési oktatási rendszereink, elektronika laborjaink és mérőállomásaink voltak, A nyugati gépkocsik hazai megjelenésével nagy kereslet mutatkozott az autóelektronikai szakképzést támogató oktatórendszereinkre is. Ebben az időszakban a szakképző iskolák voltak elsősorban a partnereink.

Ma már azonban a szakképzési (elektronikai, távközlési, mechatronikai, autótechnikai) oktatórendszereken kívül, számos közismereti műveltségterülethez (természettudományok, matematika, nyelvoktatás, zene, pályaorientáció, technika) kapcsolódó interaktív eszközrendszereink is vannak, melyeket sok száz intézményben használnak a mindennapi oktatásban.

Nemzetközileg elismert termékskála

IOT.hu: Ha nemrégiben megújult honlapjukon szemügyre vesszük a termékkínálatot, a roppant sokszínűség tűnik szembe. Milyen szempontok alapján alakul a termékpaletta?

Bemutatjuk: Innovatív Oktatási Technológiák Kft. - Húsz éve az innovatív oktatásért

JZS: Valóban gazdag a kínálatunk. Az informatika térnyerésével előjöttünk olyan egyéb rendszerekkel is, mint pl. az angol multimédiás nyelvi szoftverek, de meghallottuk azt az igényt is, hogy a természettudományos területen is váltásra, fejlődésre van szükség; ennek ragyogó példája a korszerű szemléletű, kísérlet-orientált digitális iskolatáskánk.

Termékpalettánkat, - melyet folyamatosan, az igényekhez igazodva fejlesztünk, - nemzetközileg ismert és elismert fejlesztő, forgalmazó cégek sikeres termékei alkotják, olyanok amelyek az oktatási szférában már bizonyítottak. Ezek közül több nemzetközi díjak sokaságát (WorldDidac, BETT stb.) gyűjtötte már be.

IOT.hu: Ha dióhéjban össze kellene foglalnia a termékek legjellemzőbb, közös tulajdonságait, mit mondana? Van egyáltalán közös nevező?

JZS: Lássuk csak... Nem könnyű, de megpróbálom.

Készség és képességfejlesztés: eszköz és szoftver kéz a kézben

Először is valamennyi termékünk közös jellemzője, hogy a Számítógéppel támogatott oktatás kategóriájába sorolható, azaz mindnek van szoftverkomponense (nem egy közülük már online elérhetőséggel), és majdnem mindenhez tartozik valamilyen eszköz, berendezés is.

Ezért mondhatjuk, hogy ezek az eszközök kiemelten szolgálják a készség és képességfejlesztést, s mindemellett a projektmunka, team munka, kooperatív tanulás módszertani követelményeinek is teret adnak.

Bemutatjuk: Innovatív Oktatási Technológiák Kft. - Húsz éve az innovatív oktatásértRugalmas, költségmegtakarító, racionális megoldások

Aztán rögtön itt van egy másik, - napjainkban különösen nem elhanyagolható jellemző:  rendszereink rendkívül rugalmasan állíthatók össze; egy oktatási rendszerrel többféle klasszikus tantárgy is tanítható.

Multicentereink  például olyan többfunkciós környezetet biztosítanak, amit elegendő akár csak egy kiemelt helyen felállítani (erre nyitott oktatási intézmény, vagy egy művelődési ház), és ezek racionálisan ki tudnak szolgálni egészen különböző oktatási, művelődési igényeket is, hiszen nem kizárólag közoktatási, hanem szabadidős kurzusok is szervezhetők rájuk.

A TISZK-ek különösen jó példái az ilyen ésszerű erőforrás megosztásnak. hiszen rendszereinket és szoftvereinket, e-learninges tananyagainkat a tagiskolák is használhatják

Virtuális alapozás - hatékonyabb labormunka

Van egy érdekes aspektusa a jó szoftverekkel támogatott gyakorlati képzésnek: a nagyon gazdag 3 dimenziós szimulációkkal felkészített tanulók a virtuális felkészülés kapcsán sokkal hatékonyabban tudnak dolgozni a laborgyakorlaton, és ez a jobb labor kihasználáshoz, gyorsabb laborforgáshoz vezethet.

IOT.hu: Miben látja a pályaorientációs eszközeik jelentőségét?

Bemutatjuk: Innovatív Oktatási Technológiák Kft. - Húsz éve az innovatív oktatásért

JZS: Ma, amikor gyakorlati szakember hiánnyal nézünk szembe a gazdaság számos területén, különösen fontos, hogy az oktatók vonzóbbá tegyék a szakképző pályákat a fiatalok előtt.

A gyerekek mindennap hallhatnak olyan fogalmakat, mint megújuló energiaforrások, pneumatika, CNC rendszerek stb..., de nem feltétlenül tudják, értik, hogy mi is az.

Manapság ugyan már videókon is lehet orientálódni, de ha gyakorlatias, hands-on belekóstolási lehetőség nincs, akkor csak buborékokat fújogatunk, mert nem lesz tartós a pályaválasztási motiváció.

Tapasztalat első kézből

A 16 modulból álló pályaorientációs rendszerünkkel 16 szakterületen, a modern csúcstechnológiák témakörében első kézből szerezhetnek tapasztalatokat az érdeklődők - sőt, szoftvereink még abban is segítik őket, hogy mit és hol tanulhat az adott témában, és hogy hol használhatják majd megszerzett tudásukat.

IOT.hu: És végül, egy utolsó kérdés. Az Ön véleménye szerint hogyan fog alakulni a közeljövő innovatív oktatási technológiája?

JZS: Jósolni nem szeretnék, azonban az irány elég nagy biztonsággal látszik: a személyi számítógépek térhódítása odáig mehet, hogy minden diáknak saját számítógépes környezete lesz.

Bemutatjuk: Innovatív Oktatási Technológiák Kft. - Húsz éve az innovatív oktatásért

Egy dolog azonban - hiszem, hogy örökre megmarad: nem lehet csak szoftverek útján, virtuálisan tanulni! A kétkezi ismeretszerzést - vagy ahogy az angol mondja, a "learning by doing" módszert az egyre virtualizálódó világ sem fogja múltidővé tenni.

Eszközeink a korszerű, de gyakorlatias tanulási célokat szolgálják, munkatársaim és jómagam is azon dolgozunk, (auditált ISO 9001-2008 Minőség menedzsment rendszerben), hogy minél több intézményben a tanulók és tanáraik saját maguk tapasztalhassák meg az innovatív oktatási technológiák alkalmazásának kézzelfogható előnyeit.

Bemutatjuk: Innovatív Oktatási Technológiák Kft. - Húsz éve az innovatív oktatásért - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzés
További információk az ITE Kft.-ről itt >>>  ite.hu

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: