Hírek - IKT hírek röviden

IOT.hu - IKT hírportál pedagógusoknak Koreában már bizonyított, ezért a Tesco most Angliába viszi a mindennapi bevásárlást megkönnyítő szolgáltatását – egyelőre teszt célzattal.

Ázsia után most Európában próbálja népszerűsíteni a Tesco a QR-kódokkal ellátott plakáttal történő vásárlást. A rendszer lényege, hogy a vásárló a publikus helyekre (metró- és buszmegállók, különböző terek stb.) kihelyezett poszterekről választhatja ki a megvásárolni kívánt terméket, a QR-kódját okostelefonjával beolvasva megrendelheti azt, aztán a cég a megadott címre le is szállítja.

Európában elsőként Angliában, a londoni Gatwick repülőtéren tesztelik két hétig. A tesztidőszak alatt a cég a vásárlói igényeket és az árazási lehetőségeket akarja felmérni. Hogy pár szó essen a működési elvről is: az interaktív plakát négy képernyőből áll, amik összesen nyolcvan terméket kínálnak eladásra. A felületek között a kezünkkel tudunk navigálni; amennyiben vásárolni akarunk, egy kifejezetten erre fejlesztett alkalmazás segítségével ezt meg is tehetjük. Az alábbi videó remekül demonstrálja a Koreában már működő megoldást (forrás: time4lose)

Az újdonságnak számító üzleti modell sikerére nemcsak a Tesco, hanem más vállalatok is kíváncsiak; ha sikeresnek bizonyul, nem elképzelhetetlen, hogy belátható időn belül robbanásszerűen kezdi terjeszteni a többi vállalat is a hasonló alapokon nyugvó technológiáját.

<<< Szóljon hozzá a cikkhez! Ha hasznosnak találja lájkolja, twittelje! Kollégái, ismerősei így könnyebben rátalálnak és szívesen olvassák ezt a cikket. <<< egy kattintást megér!

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor



... Tovább a teljes cikkhez >>> itcafe.hu - Hamarosan az angolok is vásárolhatnak plakátról

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: