Közösség - Események

VERSENYFELHÍVÁS: II. Mobilrobot Programozó országos csapatversenyt középiskolás diákok számára - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzésVERSENYFELHÍVÁS: II. Mobilrobot Programozó országos csapatversenyt középiskolás diákok számára

2010 tavaszán, a Kecskemet Robotics Group és a Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai (GAMF) Kara megrendezi a II. Mobilrobot Programozó országos csapatversenyt középiskolás diákok számára.

A verseny célja:

A tehetséges és a mérnöki tudományok, valamint a programozás iránt fokozottan érdeklődő diákok számára, lehetőséget biztosítani arra, hogy tudásukat, kreativitásukat – nemcsak számítástechnikából – az elkészítendő pályamunka és a verseny döntőjén megoldott feladatok bemutatásával összemérjék.

A verseny résztvevői:

Iskolatípustól függetlenül bármely 7-12. iskolai évfolyam tanulói, minimum 2 fős, maximum 4 fős csapatban. Egy csapat tagjai különböző iskolák tanulói is lehetnek.

Versenyfeladat:

A verseny a LEGO cég által forgalmazott Mindstorms NXT robotok programozására épül és 2 fordulós.

Az 1. fordulóban a csapatoknak otthoni munkával kell tetszőlegesen tervezett és épített Mindstorms NXT robotokra egy általuk választott legalább két robot kommunikációját kihasználó programozási feladatot megvalósítaniuk (pl.: távvezérlési feladat, kétszemélyes játékszimuláció, …). Pályamunkaként a program(ok) magyarázatokkal ellátott forráskódját és a megoldásról (robotok működéséről) készített videót kell elküldeniük CD-n vagy DVD-n a verseny szervezőinek. A programozáshoz javasoltan a grafikus NXT-G (LEGO és a National Instruments fejlesztése, LabView alapú) vagy a karakteres BricxCC (Mark Overmars – Bricx Command Center) fejlesztőkörnyezet ajánlott. Ezeken kívül más programozási környezet is használható a szervezőkkel történő egyeztetés után.

A pályamunkákat öttagú szakmai zsűri értékeli, figyelembe véve a programozás formai és tartalmi elemeit, a kreativitást, a megvalósítás részleteit. A zsűri döntése alapján kerül meghívásra a döntőbe (2. forduló) a legjobb 6-10 csapat.

A 2. fordulóban a csapatoknak egy előre elkészített terepasztalon kell útvonal követési és akadálypálya jellegű feladatokat megoldaniuk egy előre összeépített robotra írt programok segítségével. A rendelkezésre álló idő: 90 perc. A robotokat a csapatok a helyszínen kapják, azok átépítésére nincs lehetőség. Valamennyi robot azonos szerkezetű és rendelkezik fény-, hang-, ultrahang- és nyomásérzékelőkkel, valamint két szervo motorral. Az akadálypályán a feladatok megoldása során a teljesítés ideje és a feladat megvalósításának precizitása a döntő (pontozási skála és a zsűri döntése alapján). A megoldás során a csapatok használhatják a rendelkezésükre bocsátott tesztpályát és csapatonként két-két számítógépet a szükséges és telepített programokkal (NXT-G grafikus programnyelv és Brixcc C-alapú (NXC) karakteres programnyelv), valamint egy-egy megépített Mindstorms NXT robotot.

A 90 perc letelte után a csapatok az akadálypályán bemutatják a megoldásaikat, valamint előadás formájában az első fordulóban elkészített programjukat. A kommunikációs program bemutatásához odahaza készíthetnek prezentációt. A bemutatóra csapatonként 10 perc áll a rendelkezésükre.

A tesztpálya teljes egészében csak a döntőn válik ismertté, de a döntőbe jutott csapatoknak a megoldandó programozási feladatok jellegéről és a tesztpálya vázlatos felépítéséről az első forduló zárását követően tájékoztatót küldünk.

A végső sorrend a zsűri döntése alapján alakul ki, amelynek része:

  • az első fordulóban elkészített program és robot,
  • a második fordulóban megvalósított akadálypálya megoldása,
  • a megtartott előadás.

A verseny győztes csapatának egyaránt rendelkeznie kell programozói tudással, kreatív tervezési, probléma-megoldási kompetenciákkal és előadói képességekkel is.

Egyéb szabályok:

  • Minden csapat azonos kategóriában indul, életkortól függetlenül.
  • Egy tanuló csak egy csapatnak lehet a tagja, egy csapat csak egy pályaművel nevezhet.
  • Egy iskolából több csapat is indulhat.
  • A versenyből kizárásra kerülnek a kiírásnak nem megfelelő pályamunkák, valamint a bizonyíthatóan nem önálló (pl.: máshol már publikált) munkák.
  • A zsűri által arra érdemesnek ítélt megoldásokat az Interneten (a főiskola honlapján) publikáljuk, természetesen a szerzői jogra vonatkozó szabályok betartásával.

A verseny díjazása:

A verseny döntőjébe jutott csapatok díjazására fordított összeg: 400 000 Ft. A döntőbe jutott csapatok az oklevelek mellett számítástechnikai eszközöket, vásárlási utalványokat, egyéb tárgyjutalmakat kapnak.

A verseny határidői:

Nevezési határidő: 2010. február 5.

Nevezni a robotverseny@gmail.com címre küldött e-mailben lehet. A nevezés tartalmazza a következő adatokat:

  • Csapat neve.
  • Csapattagok neve (2-4 fő), iskolája, évfolyama.
  • A csapat levelezési és e-mail címe (egy e-mail cím).
  • A felkészítő, támogató tanárok neve.

Pályamunkák postára adási határideje (1. forduló zárása): 2010. március 5.

Postázási cím: Kecskeméti Főiskola GAMF Kar, Kalmár Sándor Informatika Intézet, Pásztor Attila, 6000 Kecskemét, Izsáki u. 10.

Értesítés a döntőbe jutásról: 2010. március 15.

Döntő (2. forduló) időpontja: 2010. március 26.

Döntő helyszíne: Kecskeméti Főiskola GAMF Kar, 6000 Kecskemét, Izsáki u. 10.

A zsűri tagjai:

Dr. Istenes Zoltán (egyetemi docens) ELTE IK - a versenybizottság elnöke

Dr. Pap-Szigeti Róbert (főiskolai docens) KF GAMF

Pásztor Attila (főiskolai adjunktus) KF GAMF

Csordás Péter (középiskolai tanár) Mátyás Király Általános Iskola

Mészáros Ádám (főiskolai hallgató) KF GAMF

Verseny fő védnöke:

Dr. Belina Károly (egyetemi tanár) a KF GAMF Kar megbízott dékánja.

A versenybizottság tagjai (szervezők és elérhetőségek):

Pásztor Attila – Kecskeméti Főiskola GAMF Kar, 6000 Kecskemét, Izsáki u. 10.
e-mail: pasztor.attila@gamf.kefo.hu
tel.: 06 20 421 9931

Kiss Róbert – Bányai Júlia Gimnázium, 6000 Kecskemét, Nyíri u. 11.
e-mail: robekiss@gmail.com
tel.: 06 20 479 8460

Badó Zsolt – Bányai Júlia Gimnázium, 6000 Kecskemét, Nyíri u. 11.
e-mail: zsolt.bado@gmail.com
tel.: 06 20 332 3150

Fári János – Katona József Gimnázium, 6000 Kecskemét, Dózsa György út 3.
e-mail: fari@kjg.hu
tel.: 06 70 223 8708

Krett György – KEMÜ,
Gáspár András Szakközépiskola és Szakiskola, 6000 Kecskemét, Hunyadi tér 2.
e-mail: krettgy@yahoo.com
tel.: 06 30 471 8797

A 2008 decemberében megrendezett versenyről további információ:

http://www.gamf.hu/robotverseny címen található.

Előre is sikeres és eredményes versenyzést kívánva, várják mielőbbi nevezésüket!

A verseny szervezői

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: