Projektorok - Oktatási projektorok

3D projektorok az oktatásban - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzés3D projektorok az oktatásban

Nem nehéz észrevenni, hogy a digitális bennszülöttek mindennapjait mennyire átszövi a technológia jelenléte. Gondoljunk csak a YouTube-ra, a Twitter-re, az azonnali üzenetküldő szolgáltatásokra, a háromdimenziós mozikra, és újabban a háromdimenziós televíziózásra.

Ezek a dolgok a mai kor tanulóinak mindennapos részeivé váltak. A kérdés csak az, hogy a 3D technológia mikor kerül be az osztályterembe, mikor lesz szerves része az oktatásnak

Miért maradna ki a háromdimenziós vetítési technika az osztályteremből, az oktatásból? A 3D technológiával a tanárok új lehetőséget kapnak a kezükbe, mellyel a gyerekeket aktívan bevonhatják az oktatásba, a tanulási folyamatba. A 3D technológia egy olyan lehetőség, amely biztosan megragadja a tanulók figyelmét és a leglustább tanulót is érdeklődővé teszi. 

Nem nehéz elképzelni, hogy egy anatómiai tananyag, vagy egy földrajzi, történelmi, biológiai téma 3D technológiával előadva mennyivel látványosabb, és mennyivel jobban segítheti a megértés-tanulás folyamatát. Egy ilyen tanóra után nem lenne csoda, ha a gyerekek izgalommal rohannának haza és mesélnének a szülőknek a mai biológia óráról. Mi más, ha nem ez a célja az oktatásnak? Ma már a 3D vetítéstechnika bárki számára elérhető, és egyre több olyan tananyag jelenik meg a piacon, amely kimondottan 3D-s környezetben tanulható.

Hogyan működik a 3D vetítés?

A három dimenziós vetítők mikroszkopikus méretű tükröcskék millióit használják a vetítés során, ezekről verődik vissza a kép és vetítődik a megfelelő területre. Ez a fajta vetítés olyan gyors tud lenni, hogy gyakorlatilag szabad szemmel észre sem vesszük, hogy két képet vetítünk egyszerre. Az egyik kép a jobb szemnek, a másik pedig a bal szemnek szól. Az így vetített képet aztán egy speciális szemüveg alakítja át három dimenziós térbeli élménnyé.

A 3D szemüvegek lehetnek aktívak és passzívak. A korszerű aktív szemüvegek gyakorlatilag mikroprocesszor által vezérelhetőek, és megfelelően szinkronizálva a vetített képpel hol a jobb, hol a bal oldali lencse kitakarásra kerül. Ezáltal az agyunkban a kép egy teljes mélység-élességgel rendelkező három dimenziós képként áll elő. Az aktív szemüvegek felé a szinkronizáló jelet vagy a projektorba épített adó vagy egy külön kis egység biztosítja. A 3D vetítési lehetőség tehát adott. A kérdés az, hogy ez a technológia mikor vonul be mindennaposként az oktatásba?

Köztudott, hogy nem egyformán tanulunk, van aki vizuálisan, van aki a hangok után és van aki a megfogható élmények hatására képes jobban tanulni. A 3D vetítés és tanulás azonban minden esetben nagyon sokat segít. Tanulmányok bizonyítják, hogy a 3D-s tananyagokkal tanuló diákok sokkal magasabb pontot érnek el vizsgákon, illetve az órai teszteken. Az eredmények tehát jobbak, az aktivitás és az érdeklődés pedig össze sem hasonlítható a hagyományos oktatási környezetben tapasztaltakkal. Az alábbi linkre kattintva a texasi Instrument DLP 3D Redy Projectorát lehet megtekinteni tanítás közben:


Egy biztos, a három dimenziós vetítési lehetőség a tanítás-tanulás folyamat evolúciójának egy újabb lépcsőfoka lehet.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható itn.hu

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: