Interaktív eszközök - interaktív asztalok

Microsoft Surface az iskolában - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzésMicrosoft Surface az iskolában

Bár a Microsoft Surface-t, ezt a többérintős, többfelhasználós interaktív asztalt elsősorban üzleti környezetbe szánta a Microsoft, manapság egyre több iskolában találkozhatunk ezzel a korszerű eszközzel.

 
Játékos csoportmunka

A tegnapi napon, a Surface üzembehelyezésénél az első meglepetés az volt számunkra, hogy a gyerekek milyen hamar "ráéreztek az ízére": azonnal birtokba vették és játszani kezdtek vele. Nem egy technológiai eszközt, hanem egy játékszert láttak a benne, borzasztóan élvezték, hogy egyszerre többen is megérinthetik a felületet és így játszhatnak - valami olyasmi ez számukra, amit ezelőtt soha nem tapasztaltak.

Az interaktív táblákkal szemben, ahol általában egyszerre csak egy tanuló tud a táblánál dolgozni, és ezalatt a többiek passzívan figyelik a helyükről, a Surface lehetőséget ad az együttműködésre, kooperatív munkára, ami nagyon nagy hatással van a gyerekekre. Nagy izgalommal tanulnak, játszanak együtt. Az asztal körül állva megbeszélik egymással a dolgokat, hangosan kommunikálnak, sőt a tanár egy idő után egy lépéssel el is távolodhat, mert a gyerekek maguktól megoldják a feladatokat.

Egyformán ügyesen használják a gyerekek

A jelenlegi szoftverek még nem eléggé rugalmasak ahhoz, hogy saját feladatokat lehessen velük összeállítani, de nyilvánvalóan ennek fejlesztése lesz a jövőben a tendencia. Egy ilyen eszköz megjelenése az osztályteremben kis felfordulást okoz - főként a kezdeti időkben -, hiszen át kell szervezni az órák felépítését, mivel az asztal körül csak kisebb csoportokban lehet dolgozni, de idővel ehhez is, mint bármilyen más eszközhöz hozzá lehet szokni, és az órát ennek megfelelően lehet szervezni.

A legértékesebb tapasztalat az, hogy a gyerekek nem tanulásnak, hanem játéknak veszik az asztal használatát, utóbb viszont kiderül, hogy mégis mennyit tanultak "játék" közben - mondja az iskola igazgatónője. Egy tanár még hozzátette, hogy az osztályban meglehetőssen nagyok a képességbeli különbségek, de ez egyáltalán nem látszott meg a gép használatánál, mindenki egyformán akarta és tudta használni a Surface-t.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható itn.hu

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: