IKT műhely - Facebook

Facebook üzenőfal új ruhábanA Facebook csütörtöki sajtótájékoztatóján egyértelműen a design állt a középpontban. A közösségi oldal üzenőfalát manapság szöveges üzenetek helyett inkább fotók harmadik féltől származó appok bejegyzései (Pinterest Instagram Foursquare) a lájkolt oldalak tartalmai töltik meg. Ezért az újratervezett üzenőfal a korábbinál sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a vizualitásra – minden ami fotóval vagy képpel kapcsolatos hangsúlyosabban jelenik meg a folyamban.

 

A rengeteg információt ezentúl egy kattintással kategóriák szerint rendezhetjük így pillanatok alatt áttekinthető formába hozhatjuk ismerőseink legutóbbi bejegyzéseit vagy a legfrissebb képeket zenéket. A navigációs sáv segítségével az oldal bármely zugába egy kattintással eljuthatunk nem kell visszatérnünk a főoldalra.

Az új felületen erősen meglátszik az okostelefonokra és táblagépekre fejlesztett minimalista UI-k hatása. A végeredmény letisztult és áttekinthető lett és az egyes eszközökön az eddiginél sokkal egységesebb képet kapunk. A fejlesztés fő motívuma a Facebook „eltüntetése” volt a rajta helyet kapó tartalom elől.

A vizuális tartalom előtérbe kerülésének a hirdetők is bizonyára örülni fognak akik a közelmúltban sokat kritizálták a Facebookos reklámok hatékonyságát.

Az új üzenőfalat néhány szerencsés már mától kipróbálhatja a kíváncsiak vagy türelmetlenek pedig beállhatnak a sorba ha nem akarják kivárni a funkció globális élesítését.

<<< Szóljon hozzá a cikkhez! Ha hasznosnak találja lájkolja, twittelje! Kollégái, ismerősei így könnyebben rátalálnak és szívesen olvassák ezt a cikket. <<< egy kattintást megér!

Tovább a teljes cikkhez ...

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

 


Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: