Hírek - IKT hírek röviden

Szárnyal a médiapiac Kínában

Töretlen növekedést mutat és a becslések szerint öt év múlva a 200 milliárd dollárt is meghaladhatja a kínai médiapiac - a legnagyobb szerepet az internetes ágazat játssza majd.

A kelet-ázsiai ország médiaszektora az elmúlt években rendre kétszámjegyû bõvülést mutatott, 2010-ben már az 580 milliárd jüanos (89 milliárd dollár) határt is átlépte, amely a 2005-ösnek a több mint kétszerese - vázolja a pekingi Csinghua Egyetem újságíró-iskolájának jelentése.

Ez a dinamika a jövõben is fennmarad majd, az ágazat évi 12-15 százalékos növekedését reális jósolni - vélik a kutatók, akik kiemelik: az elektronikus média ágazat forgalma már a hagyományos médiáét közelíti, a következõ években az utóbbi túlsúlyba kerülése várható. A kínai kutatókhoz hasonló eredményre jutott a múlt hét végén közzétett jelentésében a PricewaterhouseCoopers (PwC) nemzetközi tanácsadó cég, mely szerint az ágazatban a következõ öt évben stabil, "exponenciális" bõvülés valószínû. A kínai médiapiac nagysága öt év múlva a 200 milliárd dolláros határt is meghaladja majd - állítja a tanulmány.

A növekedést javarészt az internetes ágazat fejlõdése táplálja majd, a PwC szerint például az internetes hirdetési piac évente átlagosan 21,5 százalékkal nõ majd, aránya a teljes iparági bevételeken belül a jelenlegi 32-rõl 47,7 százalékra emelkedik majd.

A kínai lakosság a becslések szerint mintegy 68 milliárd dollárt költ majd a média és szórakoztatóipar ágazataiban 2017-ben - áll a jelentésben.

Az év elején kiadott tanulmányában az Ernst & Young (E&Y) nemzetközi tanácsadó cég szintén a digitális média "forradalmának" fontosságát hangsúlyozza.

Tovább a teljes cikkhez >>> www.sg.hu

<<< Szóljon hozzá a cikkhez! Ha hasznosnak találja lájkolja, twittelje! Kollégái, ismerősei így könnyebben rátalálnak és szívesen olvassák ezt a cikket. <<< egy kattintást megér!

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor



Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: