Hírek - IKT hírek röviden

Szárnyal az internetes kereskedelem Kínában

Január és június között jelentős mértékben nőtt az internetes eladások értéke Kínában, amelyek már az összes kereskedelem 7 százalékát közelítik - derül ki a statisztikákból.

A kelet-kínai Hangcsouban székelő, a kínai e-kereskedelmi üzletágra specializálódott kutatóközpont, a CBRC adatai szerint az idei év első hat hónapjában összesen 754,2 milliárd jüant (27,9 ezer milliárd forint) tett ki az interneten bonyolított kereskedelem összege az országban.


Ez minden idők legmagasabb összege, a 2012-es év hasonló időszakához képest 47,3 százalékos növekedés. Jelenleg a teljes Kínában zajló kereskedelem 6,8 százaléka zajlik a világhálón - írja a jelentés.

Ez az arány az év végére a 7 százalékot is meghaladhatja - becsli a CBRC, hozzátéve: az internetes vásárlások összértéke 2013 során az 1,74 ezer milliárd jüant (64,4 ezer milliárd forint) is elérheti.  A korábbi évekhez hasonlóan az e-kereskedelmi piac urai az Alibaba csoporthoz tartozó platformok, a Taobao és a Tmall voltak. Az Alibaba jelenleg a piac 50,4 százalékát tudhatja magáénak, csaknem 30 százalékkal nagyobb szeletet, mint a második legnagyobb JD com.

Tovább a teljes cikkhez >>> index.hu
<<< Szóljon hozzá a cikkhez! Ha hasznosnak találja lájkolja, twittelje! Kollégái, ismerősei így könnyebben rátalálnak és szívesen olvassák ezt a cikket. <<< egy kattintást megér!

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

 


 

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: