Közösség - Események

IKT eszközök az óvodában, avagy az interaktív tábla helye és szerepe az óvodai nevelésben (2. rész)IKT eszközök az óvodában, avagy az interaktív tábla helye és szerepe az óvodai nevelésben (2. rész)

Első ízben rendeztek konferenciát ebben a témakörben Újbudai Pedagógiai Intézet és az LSK Hungária Kft.
SMART Interaktív Oktatástechnikai Divíziójának összefogásának köszönhetően.

Beszámolónk második részéből kiderül, hogy el lehet indulni szinte nulla informatikai tudással, de előnyös lehet, ha önkormányzati szinten kap támogatást a korszerű IKT eszközök ügye...

Szinte nulla informatikai előismerettel is

A legtöbb biztatást a témával és a lehetőségekkel még csak most ismerkedő óvodapedagógusnak valószínűleg Pócsné Hermanics Mária (óvodapedagógus, a XI. kerületi Nyitnikék Óvoda) adta, aki elmondta, hogy pár hónapja még csak nem is hallott az interaktív tábláról, ma azonban már lelkes híve és aktív támogatója az "IKT ügynek".

Egy kipróbálási lehetőség kapcsán, szinte nulla informatikai előismerettel vágott bele az ismerkedési projektbe "lesz ami lesz - elrontani nem tudjuk" alapon. Egy rövid táblabemutatás után, máris sikerélményként élte meg, amikor másnap ónállóan el tudta indítani a rendszert.

Tapasztalatai szerint a táblát  a szabad játékban, mint "szabad játékszert" lehet nagyon jól használni:  a gyerekek nagyon ügyesek és érdeklődők. élvezik a "csodálatos rajzolás"-t, a hatalmas üres felületet. amire azt rajzolhatnak amit csak akarnak!

Külön élmény látni a gyerekeket, amint - egyfajta kooperatív csoportmunkában - egymást biztatva alakítják rajzaikat.

IKT eszközök az óvodában, avagy az interaktív tábla helye és szerepe az óvodai nevelésben (2. rész)Interaktív tábla - Óriási előny a hátrányban lévőknek

Pócsné Hermanics Mária külön említést tett arról a beszédproblémás kisfiúról, akinél a legszembetűnőbb változást hozta a tábla megjelenése: az addig visszahúzódó kisgyerek a táblától szinte el sem mozdult, feltűnően aktív lett, mindig jelentkezett, és végre meg merte mutatni magát!

Milyen nagyszerű dolog volt - mondta az óvodapedagógus, amikor a télről tanulva Vvivaldi Négy évszakjának megfelelő részével tudtuk a képeket aláfesteni! Vagy, hogy a madarak képeit, azok hangjával együtt tudjuk tanulmányozni... megannyi "új" élmény, ami eddig nemigen adatot meg ilyen egyszerűen.

Digitális tábla nem csak nevelésre

A táblát azonban nem csak a gyerekek használhatják, hanem - mint az az előadásban elhangzott - hanem maguk az óvodapedagógusok is jól tudták együtt használni, pl. az új nevelési tervezettet együtt, a tábla előtt készítették el!

Ellenállás persze mindig akad egy pedagógus közösségben, de ez ellen kiváló ellenszernek bizonyult, amikor az interaktív táblára vetítve együtt néztük meg a közös kirándulás fotóit..., sőt a táblát már szülői értekezleten is használták!

IKT eszközök az óvodában, avagy az interaktív tábla helye és szerepe az óvodai nevelésben (2. rész)Nyitnikék - Az első hazai SMART referencia óvoda

Őri Róbert, az LSK Hungária Kft. ügyvezetője az előadás végén átadta Pócsné Hermanics Márianak a SMART Referencia ÓvodaXI. kerületi Nyitnikék óvoda.

táblát, amelyet az országban elsőként akaszthat az intézmény falára a

Az ügyvezető azt is elmondta, hogy a tavaly május óta Magyarországról, a SMART Techologies váci üzeméből látják el Európát és a kapcsolódó régiókat régiót interaktív táblákkal, és méltán lehetünk büszkék arra, hogy ezeken a táblákon a "Made in Hungary" felirat látható.

Képzések minden formában

Az óvodai szegmens nagyon fontos a számunkra. Meggyőződésünk, hogy az interaktív tábla és az egyéb interaktív oktatástechnikai eszközök nagyban elősegíthetik már az óvodás korú gyermekek fejlődését is, és biztosíthatják, hogy az óvodai nevelés eszközei ne maradjanak le az otthon látott és használt eszközöktől. - mondta Őri Róbert, majd bejelentette, hogy ősztől új képzéseket indítanak, amelyek nemcsak tematikájukban (képzés óvodapedagógusoknak), de formájukban is (online képzések, rövid videók...) sokat segíthetnek az IKT eszközöket használóknak.

IKT eszközök az óvodában, avagy az interaktív tábla helye és szerepe az óvodai nevelésben (2. rész)IKT az oktatásban - felelősség és lehetőség önkormányzati szinten

A témában első ízben megtartott konferenciát dr. Bács Márton (XI. kerület alpolgármester) szavai zárták, aki - saját szavait idézve - kapott hideget-meleget, amióta, úgy 3-4 éve felkarolta az "interaktív tábla ügyet".

Mint a kerület oktatási politikájáért felelős vezető elmondta, hogy azért tartja kikerülhetetlenül fontosnak ezt a kérdést, mert a mai gyerekek vizuális szocializációja más, mint akár az ő korosztályának is volt; az igénye tehát meg van arra, hogy a gyerekek ezt kapják az oktatásban is...

Felelősségünk, hogy ezt a lehetőséget megadjuk a pedagógusoknak és a gyerekeknek is - mondta, és hozzátette, hogy ma már aki nem tud az IKT eszközeivel bánni, az a munkaerőpiacon is hátrányba kerül.

Az óvodákon a sor

Ma már minden kerületi iskolában van 1-2 tábla, de van olyan intézmény is, ahol - különböző pályázatokkal - hétre tornázták fel ezt a számot.

"Engem is meglepett hogy az óvodákban is ilyen jó az interaktív táblák fogadtatása" - árulta el az alpolgármester, és azt ígérte, hogy a maga részéről mindent megtesz, hogy segítse az óvodapedagógusokat ezen a területen is.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható lsk.hu

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: