Közösség - Események

Az egész világ nyertese az Imagine Cup-nak - befejeződött a diákfejlesztők legnagyobb IT versenye
Az egész világ nyertese az Imagine Cup-nak - befejeződött a diákfejlesztők legnagyobb IT versenye

Varsóban kiosztották a Microsoft Imagine Cup 2010 díjait. Az amerikai First Lady,  Michelle Obama videóüzenetben köszöntötte a döntőn résztvevő 400 diákot.

A varsói Operaházban tartott díjkiosztó ünnepséggel befejeződött a Microsoft  Imagine Cup 2010 versenye, amely a világ legnagyobb szabású, 25 év alatti diákok részére rendezett IT versengése.

Az idén 8. alkalommal meghirdetett versenyre mintegy 325.000 diák jelentkezett 113 országból, a döntőig azonban csak annak a 70 csapatnak a tagjai jutottak el, akik az országos selejtezőket sikerrel vették. 

"Az Imagine Cup információ-technológiai versenyt évről-évre azért rendezzük meg, hogy lehetőséget adjunk a világ fiataljainak képzeletük szabad kibontakoztatására annak érdekében, hogy innovatív megoldásokat találjanak a világunkat fenyegető kihívásokra." - mondta Jon Perera a Microsoft oktatási igazgatója.

Az egy hetes világdöntőn a csapatok nemzetközi szakemberekből és sikeres üzleti szereplőkből álló zsűri előtt mutatták be projektjeiket, amelyek mind az ENSZ által megfogalmazott, és az Imagoine Cup céljaiba beépített olyan problémákra adtak választ, mint például az alapfokú oktatás egész világon történő biztosítása, a kirívó szegénység felszámolása, a fogyatékkal élők esélyeinek javítása, vagy a fenntartható fejlődés hosszú távú megoldása.

Az idei versenyen a kupát, az Imagine Cup-ot, thailandi Skeek team vihette haza a Software Design kategóriában, siketetek számára kifejlesztett, jelbeszédre fordító "szinkorntolmács" szoftvere jutalmaként.

Az Embedded Development (beágyazott fejlesztés) szekcióban a pálmát thailandi fiatalok vitték el (SmarterME) okos kis szerkezetükkel, amellyel elektronikus fogyasztói hálózatok tételes feltérképezését és folyamatos figyelését lehet elvégezni, hozzájárulva ezzel akár 25-30%-os villamosenergia megtakarításhoz.

A játékszoftver kategóriában (Game Design) a megjelenésében, és játékfelfogásában is formabontó, a Fülöp-szigeteki By Implication csapatának munkája lett az első. Játékukhoz szervesen kapcsolódnak a közösségi média oldalak, miközben a játékos szórakozva ismeri meg a globális problémákon segíteni kész önkéntes- és segélyszervezeteket és az egyéni segítségnyújtás lehetőségeit.

Az egyes kategóriák nyertesei (zárójelben a csapat neve):

Szoftverfejlesztés

  1. Thaiföld (Skeek)

  2. Szerbia (TFZR Team)

  3. Harmadik hely: Új-Zéland (OneBeep)

Beágyazott rendszerek

  1. Tajvan (SmarterME)

  2. Oroszország (MCPU)

  3. Franciország (GERAS)

Játékprogram-tervezés

  1. Fülöp-szigetek (By Implication)

  2. Belgium (NomNom Productions)

  3. Franciaország (Gears Studio)

IT kihívás

  1. Kína (WeiQiu Wen)

  2. Bolívia (Miklos Cari Sivila)

  3. Szingapúr (Zhengbin Hu)

Digitális média

  1. Tajvan (Mirror Vita)

  2. Szaúd-Arábia (Dreaming Spirits)

  3. Szingapúr (Woolgathering)

További kategóriák és győzteseik:

Jövőkép 2020 – hogyan változtatja meg a technológia az emberek életét 2020-ra?

  1. Tajvan (Jigga-Dongxi)

  2. India (KOLA)

  3. India (Target Locked)

Együttműködő rendszerek – A Microsoft szoftvereinek és egyéb alkalmazásoknak az együttműködése, amelyek újszerű módon kapcsolják össze az embereket, adatokat vagy rendszereket.

  1. Jamaica (Xormis)

  2. Brazília (Uptiva Dreams IT)

  3. Indonézia (Chandradimuka)

Következő generációs internet – Nyílt forráskódú webes alkalmazások, amelyek a Microsoft webes platformján olyan korszerű technológiákat használnak, mint például a Silverlight vagy az ASP.NET.

  1. Dél-Korea (Wanna Be Alice)

  2. Lengyelország (Rhea)

  3. Brazília (Samba Samba)

Érintőképernyős- és táblaPC-megoldások – Érintőképernyős- és táblaPC-megoldásokat használó oktatási alkalmazások, amelyek révén leegyszerűsödik a számítógép és felhasználója közötti interakció.

  1. Egyesült Államok (Team Note-Taker)

  2. Egyesült Államok (OneView)

Windows Phone 7 “Rockstar” – Különleges és látványos, a mobiltelefonok speciális képességeit kiaknázó Windows Phone 7 alkalmazások készítése Silverlight vagy az XNA Framework segítségével.

  1. Egyesült Államok (Beastware)

  2. Indonézia (Tselina)

  3. Malajzia (Hypo Team)

Internet Explorer 8 – Alkalmazások, amelyek a webszeletek, gyors segédek és vizuális keresők segítségével tovább fokozzák az Internet Explorer felhasználói élményét.

  1. Lengyelország (Rhea)

  2. Lengyelország (LittleRitle)

  3. Lengyelország (CieszakTeam)

  • Webszeletek: Lengyelország (Invention Task Force)

  • Gyors segédek: Brazília (Samba Samba)

  • Vizuális keresők: Oroszország (BigTurtle)

„Ezek a projektek hűen demonstrálják, hogy milyen az, amikor egy remek ötlet találkozik a kitartással” – mondta Jean-Philippe Courtois, a Microsoft International elnöke. „Büszkék lehetünk ezekre a diákokra, hiszen konkrét lépéseket tesznek azért, hogy jobb világban élhessünk. Kitartásukkal, odaadásukkal és technológiai fejlesztéseikkel befolyásolni tudják, és véleményem szerint befolyásolni is fogják a jövőt.”

A 11 kategóriában kiosztott elismerések mellé jelentős, 5 - 25.000 dolláros pénzjutalom is jár a győzteseknek. Jon Perera a gálán bejelentette, hogy a Microsoft minden döntőst meghív BizSpark programjába, ahol azon túl, hogy ingyenesen használhatják a cég üzleti alkalmazásait, tanácsokkal is segítik a program résztvevőit, hogy üzletet kovácsolhassanak projektjeikből.

Michelle Obama, a Fehér Ház First Ladyje, videóüzenetben köszöntötte az Imagine Cup résztvevőit abból az alkalomból, hogy 2011-ben a rendezvény házigazdája New York lesz, majd a világváros képviselői átvették az Imagine Cup vándorzászlaját.

"Bár a magyar csapatok az elmúlt években jól szerepeltek a versenyen, az idén nem jutottunk el a világdöntőig" - mondta Tóth Bálint a Microsoft Magyarország oktatási projektvezetője, a hazai Imagine Cup fő szervezője. "Jövőre azonban mindenképpen ott szeretnénk lenni", - folytatja, "ezért is indítjuk el újra a Keressük Magyarország legjobb ötletét! kampányunkat, és biztatunk minden fiatalt, hogy jelentkezzen elképzelésével. Segítséget nyújtunk abban, hogy az ötletből  versenyképes projekt legyen."

További információk az Imagine Cup-ról:

Imagine Cup Magyarországon: http://devportal.hu/groups/tanulk/pages/imaginecup_szoftver.aspx

Imagine Cup Website:  http://www.imaginecup.com

Twitter:   http://twitter.com/imaginecup

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

 

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: