Interaktív Oktatástechnika - Vezércikkek

Beszámoló a 3. Digitális Esélyegyenlőség konferenciárólBeszámoló a 3. Digitális Esélyegyenlőség konferenciáról
A már megszokott nagy érdeklődés mellett rendezte meg a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság a 3.DE Konferenciát, amely példaértékű a hazai tudásgazdálkodás, a digitális írástudás, a széles körű információterjesztés gyakorlatában.

Horváth Viktor bevezető gondolatai után Alföldi István lepte meg a hallgatókat egy pár csizmával, amit nem csak jelképesen tett le az asztalra. Van-e nszk Portugáliában? című előadásából megtudhattuk, hogy az nszk bevezetése nálunk is nagyon fontos lenne. Mi az az nszk, tehetjük fel a kérdést, hiszen ezeket a betűket nem a digitális tudással kapcsolatosan ismertük meg. A jelentésük: nemzeti szélessávú közösség, melynek elérése, megvalósítása minden országnak célja kell, hogy legyen.

Szóból, illetve számból ért az ember, nézzünk néhány elgondolkodtató adatot. Minden beruházás esetén figyelembe kell venni néhány fontos tényt: ezek egyike a ráfordítás mértéke. Számítások szerint ahhoz, hogy az ország lakossága digitálisan írástudónak lehessen mondható, vagyis mintegy egymillió ember birtokában legyen a digitális készségeknek, kevesebb, mint 20 milliárd forintra van szükség. Ebbe minden költség beletartozik, a marketingtől és igényfelkeltéstől kezdve a tananyagon át egészen az e-learning rendszer megvalósításáig. Hogy ez sok vagy kevés, azt a másik oldal, vagyis a lehetséges megtakarítás fényében érdemes vizsgálni: ez pedig meghaladja a 40 milliárd forintot. Ez két részből tevődik össze: a nem tudásból fakadó kiesések, költségek és veszteségek mérsékléséből, és a bevezetett új alkalmazások nyújtotta plusz bevételekből.

A veszteségek közé tartozik például a tudás hiánya miatt elvesztegetett munkaidő, a túlbonyolított ügyintézés megnövekedett költségei; a „másik oldalról” pedig a foglalkoztatás növekedése, az új alkalmazások, technológiák bevezetése, az infrastruktúra-fejlesztésekből adódó előnyök realizálása. Az nszk megvalósítása üzenet lenne a társadalom és az egyes emberek számára, és bizonyságul szolgálna arra, hogy a politika, a kormány foglalkozik a meglévő problémák megoldásával, és ha valami jó a közösségnek, az vélhetően jó az egyénnek is. Programokban, jó kezdeményezésekben, előremutató gondolatokban nincs hiány. Csak néhány példa: wifi-falu, e-VITA, Netszeregy.

Mindegyik program kiemelten foglalkozik a hátrányos helyzetűek segítésével: a wifi-falu eszközöket ad, az e-VITA az életminőségen tud javítani „okos” műszerek bárki számára elérhetővé tételével; a Netszeregy oktatóprogram pedig az alapoktól kezdi az informatikai tudás átadását: bemutatja a legkezdőbbeknek is, hogy bárki, bármikor elkezdheti a tanulást és rövid időn belül esélye lehet arra, hogy akár állampolgári ügyeit is a világhálón intézze. Ha pedig egyszerre sokakban ébred fel az igény a tanulás – az informatikai írástudóvá válás – iránt, akkor elmondhatjuk majd, hogy sikerült egy ugrással átugranunk a digitális szakadékot, és fenntartanunk az ország versenyképességét.


Addig azonban sokunknak kell minden erővel azon dolgoznunk, és a feladat nem oldható meg határozott állami szerepvállalás nélkül.
Csepeli György „Internetezés és autonómia” című előadásában aprólékosan, több szempontból is összehasonlította, megvilágította az internetet gyakran használók, illetve a nem internetezők viselkedését, véleményét különböző szituációkban. Megállapítást nyert, hogy a nem internetezők kevésbé individualisták, a magán- és közbűnök tekintetében kevésbé elnézőek és kevésbé tisztelik a másságot, mint az internetezők.

Az internetet gyakran használók inkább globális identitásúak, nem hiszik, hogy a net szétszakítaná az embereket, vagy tönkretenné, feleslegessé tenné a hagyományos kulturális intézményeket. A nem internetezők ellenben a netben inkább a rosszat látják, akár az emberi kapcsolatok alakulásáról, akár az internetnek a kultúrára gyakorolt hatásáról van szó. Az internet –csakúgy, mint sok más dolog – önmagában sem nem jó, sem nem rossz: minden attól függ, ki, mire használja – állapította meg Csepeli György. A távoktatástól kezdve az e-közigazgatásig sok ember életét teheti könnyebbé, segítheti a hátrányos helyzetűek felzárkózását, ám sajnos az általános erkölcsi normákkal ellentétes tartalmak is megtalálhatók a világhálón. Csak rajtunk múlik, hogy melyiket választjuk.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható >>> fulophenrik.hu

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

 

Események

Digitális tananyagok

Digitális, interaktív tananyagok



digitális tananyag 1x1

 


óvoda

általános iskola

... tovább >>>

közép- és szakiskola

... tovább >>>

tantárgy szerint

matematika | földrajz | biológia | fizika | magyar nyelvtan | magyar irodalom | angol | német | kémia | történelem | történelem |

 

 

digitális tananyag videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
Stiefel - A tudás forrása Balázs-Diák Kft. - Minden ami a színvonalas oktatáshoz kell
Műszaki Kiadó Apáczai Kiadó


Tananyag

IKT eszközök


interaktív tábla módszertan | interaktív tábla használata | interaktív tábla szoftver | interaktív tábla működése | interaktív tábla előnyei | interaktív tábla kiegészítő eszközei |

további témák

interaktív tábla módszertaninteraktív tábla használata | interaktív tábla szoftverinteraktív tábla működése | interaktív tábla előnyei | interaktív tábla kiegészítő eszközei |

 
interaktív tábla 1x1

interaktív tábla tipp és trükk

 

Interaktív tábla videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

 

 



IKT műhely


ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

képernyő video készítés | videoszerkesztő program | fotóalbum | jogtiszta zene | gondolattérkép készítés |

órai bontásban...

matematika | fizika | földrajz | magyar irodalom | ének-zene | biológia | angol nyelv | történelem | magyar nyelvtan | testnevelés |

 
ikt alapfokon

ikt haladóknak

 

IKT az osztályomban videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

flash programozás | jogtiszta képek | képszerkesztő programok | jogtiszta videók | hang konvertálás, kép konvertálás | puzzle készítése | webinárium online | képernyő video készítés | videoszerkesztő program | fotóalbum | jogtiszta zene | gondolattérkép készítés | flash programozás | jogtiszta képek |

órai bontásban...

matematika | fizika | földrajz | magyar irodalom | ének-zene | biológia | angol nyelv | történelem | magyar nyelvtan | testnevelés |

 
ikt tippek kezdőknek

ikt trükkök haladóknak

 

ikt tipp & trükk videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

Microsoft Partners in Learning - ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

ms tisztaszoftver


 


 
 - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzés
Fizika: Newton gravitációs törvénye és a bolygómozgás
 
Az alábbi nevezetes kép Newton könyvéből azt szemlélteti, hogy a földi tárgyakra és az égitestekre azonos törvények érvényesek.
Tovább

ms tipp és trükk

 

ms ikt videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>

további témák

autocollage | onenote | office 2010 | word 2010 | excel 2010 | power point 2010 | live@edu | kodu | songsmith | phothostory | skydrive | movie maker | windows 7 | windows 8 | bing |

  Szoftverbörze tanároknak - ingyenes Microsoft szoftverek Ingyenes Microsoft szoftverek tanároknak

ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

sulivilág | twitter | google plusz | facebook | youtube | képmegosztás | közösségi oldalak | web 2.0 | hírcsatornák |

 
web2 1x1

web2 tipp és trükk

 

Web 2 videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

IOT Videófal