Hírek - IKT hírek röviden

Nagyon sokan szinte megváltóként várják az OLED kijelzők korszakának eljövetelét, ez azonban még odébb van kicsit. A nagyméretű panelek előállításához szükséges gyártástechnológia egyelőre igencsak megdrágítja az OLED eszközöket, és jelenleg finoman szólva sincs túlkínálat belőlük, a belépő modellek ára pedig még mindig az egekben van: ha ma valaki venni szeretne egy 55 colos LG vagy Samsung modellt, nagyjából 9000 dollárt kell fizetnie érte.
Miközben a Samsung és az LG évek óta rengeteg pénzt pumpál az OLED fejlesztésekbe, úgy fest, hogy néhány „noname” kínai gyártó a másik tévés hívószóra, az UHD-ra (Ultra High Definition) fókuszálva egészen szép eredményeket tud elérni a kijelző piacon. Elemzők szerint az UHD kijelzők népszerűsége kissé váratlanul érte a drágább technológia fejlesztésére koncentráló nagy gyártókat, ami érthető, hiszen nagyon kevés még a 4K felbontású forrásanyag, amik használatával ténylegesen kiaknázható lenne az UHD kijelzők tudása. Az LG kijelző üzletágának vezetője el is ismerte, hogy nem jól mérték fel az UHD piacban rejlő lehetőséget, mert úgy gondolták, hogy még nincs itt az UHD ideje. Ezért aztán kevéssé foglalkoztak ezzel a termékcsaláddal, és főleg az „alacsony” árkategóriában vannak jelentősen lemaradva a kínai versenytársaktól. Tovább a teljes cikkhez >>> itcafe.hu
<<< Szóljon hozzá a cikkhez! Ha hasznosnak találja lájkolja, twittelje! Kollégái, ismerősei így könnyebben rátalálnak és szívesen olvassák ezt a cikket. <<< egy kattintást megér!
***Kapcsolódó anyagok:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor
 

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: