Hírek - IKT hírek röviden

Miért kellett a twitteres Topsy az Apple-nak?

Amilyen sikeres az Apple a hardvergyártásban, pontosan annyira szerencsétlenül sülnek el a közösségi próbálkozásaik, gondoljunk csak az iTunes Pingre, a vállalat igen rövid életű közösségi zeneajánló oldalára.

Épp ezért meglepő fordulat, hogy tegnap az Apple felvásárolta a Topsy nevű analitikai startupot, amely elsősorban a twitteres trendeket monitorozza. A Topsy ugyan csak 40 alkalmazottal rendelkezik, de egyáltalán nem nevezhetőek súlytalannak – ők voltak az elsők, akik olyan specifikálható keresőmotort hoztak létre, amellyel a teljes archívumban kereshetünk. (Erre a Twitter gyári felületén máig sincs lehetőség) A vállalat számos olyan eszközt kínál, amivel azt monitorozhatjuk, hogy mekkora hatást gyakoroltunk a twitteres közönségünkre, igaz, ha a 30 nappal régebbi adatokra vagyunk kíváncsiak, azért már fizetnünk kell.

Emellett időről időre előrukkolnak különböző "szezonális" analitikai eszközökkel is: ők jegyzik például a Twindexet, azaz a Twitter Political Indexet, amivel arra vállalkoztak, hogy megjósolják a 2012-es amerikai elnökválasztások eredményét a kampányidőszak idején születő tweetek alapján. A New York Times által megszólaltatott független elemző szerint az Apple-nek azért lehet izgalmas a Topsy, mert azt remélik, hogy általuk majd jobban átlátják és megértik közösségi médiában uralkodó trendeket, és hogy a jövőben relevánsabb alkalmazásokat, zenéket vagy éppen filmeket ajánljanak a felhasználóknak. -- New York Times & SocialDaily

Tovább a teljes cikkhez >>> hu.socialdaily.com

<<< Szóljon hozzá a cikkhez! Ha hasznosnak találja lájkolja, twittelje! Kollégái, ismerősei így könnyebben rátalálnak és szívesen olvassák ezt a cikket. <<< egy kattintást megér!

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: