IKT műhely - Facebook

A facebookos ajánlás ér a legtöbbet

A Social Media Link idei felméréséből az derült ki, hogy az emberek nagyságrendekkel jobban megbíznak a közösségi oldalakon olvasott termék- és brandajánlásokan, mint bármilyen hagyományos felületen látott reklámban.

Természetesen elsősorban a barátok és a család véleménye nyom a legtöbbet a latba, de bőven akadnak olyanok is, akik adnak a szakmai cikkekre, a blogbejegyzésekre és az online visszajelzésekre. A felmérésből többek között a következő adatok, tényszerűségek derültek ki: - A megkérdezettek 68 százaléka bízik a Facebookon olvasott ajánlásokban. (Ez az arány blogoknál 63%, a Pinterestnél 56%, a YouTube-nál 51%, a Twitternél és a Google Plusnál pedig 41%) - Az vásárlók különösen bíznak a háztartási termékekkel, szépségápolással, elektronikai cikkekkel és éttermekkel kapcsolatos ajánlásokban. - A válaszadók 78 százaléka azért osztotta meg a tapasztalatait online egy termékkel vagy egy szolgáltatással kapcsolatban, mert elégedett volt. - Az emberek 77 százalékát nem akadályozza meg a vásárlásban, ha csak tíznél kevesebb visszajelzés született az adott termékkel kapcsolatban. - A vélemények íróinak 43 százalékát az motiválja, hogy másoknak segíthessen. - Az emberek továbbra is a család és a közeli barátok ajánlására adnak a leginkább, de 58 százalék megbízik a szakértői cikkekben, 54 százalék a webshopokon olvasható visszajelzésekben, 42 százalék a kevésbé közeli ismerősökben.

39 százalék a bloggerekben, és 11 százalék a celebekben. - A válaszadók 40 százaléka a személyes történetek és tapasztalatok alapján tekint hitelesnek egy visszajelzést. - A megkérdezetteket nem különösen zavarja, ha a barát, családtag vagy blogger egy ajándékba kapott termék alapján alkotott véleményt, ugyanakkor meglehetősen szkeptikusak a fizetett blogbejegyzésekkel kapcsolatban. -- SocialDaily

Tovább a teljes cikkhez >>> hu.socialdaily.com

<<< Szóljon hozzá a cikkhez! Ha hasznosnak találja lájkolja, twittelje! Kollégái, ismerősei így könnyebben rátalálnak és szívesen olvassák ezt a cikket. <<< egy kattintást megér!

***

Kapcsolódó anyagok:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: