Interaktív eszközök - Kinect

Kinect az interaktív táblán - Xbox 360 játékok a tanórán?

A Kinect meghódítja az osztálytermeket! A mozdulatvezérelt Xbox 360 Kinect játékok az interaktív tábla használatában is új dimenziót nyithatnak.

A Microsoft legfrissebb innovációjával mozgást és szórakozást vihetünk az órai munkába...

Kinect az interaktív táblán - Xbox 360 játékok a tanórán?

Vége a padban ülő passzivitásnak, mozgásszegény tanítási óráknak! A Kinect-tel a leglustább tanulót is mozgásra lehet késztetni!

Mi a Kinect?Mi a Kinect?

A Kinect egy kis dobozba zárt speciális érzékelő eszköz, - az Xbox 360 konzol kiegészítője - amely hihetetlen pontossággal képes felismerni mozdulatainkat, és ennek megfelelően mozgatni a játékban szereplő avatarunkat. A Kinect azonban ennél is többet tud! felismeri arcunkat és hangunkat még akkor is, ha több embert "lát" egyszerre.

A 2009 júniusában Projekt Natalként útjára induló fejlesztés a projekt végére a Kinect nevet kapta. Az eszköz felépítése - nagyfokú intelligenciája ellenére - meglehetősen egyszerű: infrakamera, mikrofon és persze egy kiváló szoftver van benne, ami mozdulatainkat játékvezérlővé alakítja át.

A Kinect név, nem csak a mozgásra utal, de arra is, hogy a játék összeköti a játékban résztvevőket.

A Kinect-tel nem csak játékot vezérelhetünk, hanem például bekapcsolhatjuk a TV-t, válthatunk csatornát és egyéb - készüléktől függő - manővereket hajthatunk végre. Számítógéphez kapcsolva pedig "levegő" egérnek használhatjuk vagy - programtól függően - akár tájképet festhetünk vele...

Kinect vs. Wii

A kis dobozt a képernyő, kivetítő, monitor stb. síkjába kell helyezni, úgy hogy szemből lássa a játékos(oka)t és már indulhat is a program.

A Kinect nagy előnye a Wii játékokkal szemben, hogy nem szükséges semmit a kezünkben tartanunk, teljességgel úgy kell csak mozognunk, mintha valóban az adott játékot játszanánk.

Kinect Xbox 360Kinectet minden terembe - Lusta gyerek nincs csak motiválatlan

Az interaktív tábla alá (fölé, mellé?) helyezett Kinect egy régi kérdésre adja meg a választ: hogyan lehet az interaktív táblát testneveléshez használni?

Hát így. Oda kell tenni! Igaz, itt a digitális tábla nem a hagyományos interaktív funkciójában működik, hanem mint hatalmas képernyő, mondhatnánk mozivászon, amely előtt állva, mozogva, ugrálva - a digitális tábla hangrendszerét is használva - egészen elvarázsolt élményben lehet részünk: a kép nagysága miatt valóban az az érzése támad a játékosnak, mintha ő lenne ott azon a képen... Ráadásul - a nagy méret miatt - egyszerre többen is kényelmesen játszhatnak, mozoghatnak, ugrálhatnak, tornázhatnak az interaktív tábla képernyője előtt.

Íme néhány (nem interaktív táblás) példa

Táncoljunk


Pinpongozzunk



Focizzunk


Kinect játékokMire lehetne használni a Kinectet az órán?

A Kinectes játékokkal komolyan meg lehet mozgatni a testet. Számos olyan Xbox 360 Kinect játékprogram létezik, amely kimondottan az intenzív mozgást segíti - akár a kemény izomlázig!

A Kinectes perceket jutalomként, kikapcsolódásként is lehetne használni az óra végén, de kiválóan alkalmas lehet - megfelelő szoftver esetén - mozgásfejlesztésre is. Egy biztos! A fogyatékkal élő gyermekek foglalkozásaiba is új színt, mozgást ée örömet adhat a Kinect tanórai használata!

A Kinect ára

A Kinect tehár az Xbox 360 konzollal együtt működik csak, így mindkettőt meg kell vásárolni. Egy-két játék ára még a szűkösebb iskolai büdzséből is kispórolható. Mivel sem az Xbox, sem a Kinect nem nagy méretű, így könnyen hordozhatók és bármelyik interaktív táblás teremben gyorsan üzembe helyezhetők.

Legyenek Önök az elsők! Próbálják ki a Kinectet az interaktív táblával! Szívesen beszámolunk az órai tapasztalatokról! További információ itt >>> kinect.hu

 

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: