Közösség - Események

A jó, a rossz és az interaktív tábla - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzés
A jó, a rossz és az interaktív tábla

Óriási érdeklődés mellett, nagy sikerrel rendezték meg a III. Országos Interaktív tábla Konferenciát szombaton, Budapesten, a Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ épületeiben ...

A várakozáson felüli részvételi arány még akkor is kellemesen meglepett bennünket, ha ez várható volt az előzetes jelentkezések alapján – mondta el Orgován Katalin, a rendezvényt immáron harmadik éve szervező Műszaki Kiadó ügyvezető igazgatója.

Az interaktív oktatástechnika, az aktív tábla iránti érdeklődést mi sem mutatja jobban, minthogy évről-évre látványosan nő nemcsak a résztvevők száma, de a konferenciát megelőzően beadandó digitális tananyag fejlesztési pályázatok száma is – tette hozzá az igazgató. Ebben az évben már több mint 50, a megelőző évben 27, az első alkalommal mindössze 7 pályamű érkezett.

Önmagában nincs „jó tábla” vagy „rossz tábla” – hangsúlyozta megnyitó előadásában Bedő Andrea a SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola phd hallgatója. Az interaktív táblát legfeljebb jól vagy rosszul használhatja a tanár. A harmadik megközelítésben viszont bizonyított, hogy a jól használt aktív tábla sokat segíthet abban, hogy a „rossz” tanuló „jó” tanulóvá váljék, mivel a digitális tábla az oktatásban ritkán tapasztalt kooperációra és aktív odafigyelésre késztetheti még a legrosszabb nebulót is.

Az idei konferencián már nem az interaktív tábla bemutatása és megismertetése volt a központi téma, sokkal inkább az aktív táblák és a feleltetőrendszerek használatának mindennapi gyakorlatára helyezték a hangsúlyt.

 

Míg az előadásokon a nyertes pályamunkákat ismerhették meg a vendégek, addig három teremben az újításként bevezetett műhelymunka folyt. A műhelyek sikerét mi sem jellemzi jobban, mint hogy az érdeklődő tanárok sorban állva az ajtók előtt alig várták, hogy kollégáik átadják nekik a helyüket a HIK számítógépes tantermeiben, ahol így is egyszerre 2-2 pedagógus ült egy monitor előtt.

A gyakorlatok során az érdeklődők olyan ingyenes alkalmazásokkal ismerkedhettek meg, amelyek segítségével egyszerűen maguk is digitális tananyag elemeket készíthetnek az interaktív táblához. A bátrabbak pedig rövid 40 perc alatt elkészíthették első, saját flash animációjukat is.

Nagyon lelkes lettem – mosolyog az egyik szegedi általános iskolából érkező tanító. Most már nem is tűnik olyan pokolian nehéz dolognak a saját tananyag modulok házi készítése… és elárulja, alig várja már, hogy otthon folytathassa a konferenciáról hazavitt gyakorlati tudást.

A több épületben, több helyszínen, nyolc szekcióban olajosan zajló rendezvényen, a tartalmas szakmai munka mellett a résztvevők rangos, hazai interaktív oktatástechnikai eszközöket forgalmazó cégek bemutatóit tekinthették meg.

A házigazda Műszaki Kiadó digitális tananyagai mellett más, ismert digitális és interaktív tananyagot kiadó, és forgalmazó vllalat mutatta be kínálatát.

A sok remek program miatt szinte lélegzetvételnyi szünetet sem engedélyező találkozó szakmai részét egy onle távkapcsolattal tarkított interaktív vetélkedő zárta, majd kiosztották a „Hogyan tanítok e-táblával” pályázat díjait.

Egy szerencsés iskola pedig, a Promethean cég jóvoltából, egy egész interaktív tábla rendszerrel gazdagabban térhetett haza a szakmai csúcstalálkozóról.

Az egyre nagyobb érdeklődés, és az egyre differenciáltabb szakmai igények kielégítése érdekében a Műszaki Kiadó azt tervezi, hogy jövőre kétnapos konferenciát szervez.

***

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: