IKT műhely - IKT az osztályomban

Az utóbbi időben egyre több iskolában, egyre több tanterem falain jelennek meg az aktív (vagy interaktív?) táblák. A jelenség kétségkívül okoz némi fejtörést az iskolai vezetőknek és a szaktanároknak ̶ ugyanis, ha már vannak, nem ártana használni őket.

Használatuk, használhatóságuk bizonyos tantárgyaknál (pl. az idegen nyelvek oktatásában) nagyon kézenfekvő, és pl. angolból nagyon jól támogatott taneszközökkel, háttéranyagokkal is. Kérdés, mi a helyzet történelemből. (Bánki István)

Részlet a cikkből

Aktív tábla és/vagy aktív tanuló?  ̶  módszertani problémák

A technikai problémáknál megítélésem szerint sokkal összetettebbek és nehezebbek az aktív (vagy interaktív) táblák alkalmazásának módszertani kérdései. Az aktív tábla ugyanis lényegében frontális eszköz, melyen egyszerre csak a tanár vagy egy diák tud dolgozni. Ez a tulajdonsága éppenséggel ellentmondásossá teszi a helyzetét, ha a tanulási folyamatokban az önálló ismeretszerzésre, problémafelvetésre, képességfejlesztésre és a kooperativitásra helyezzük a hangsúlyt. Ezeknek a céloknak részben ellentmond, hogy amint arra a technikai problémák kapcsán utaltunk, az aktív tábla kétségkívül nagyon hatékony tud lenni az egyirányú szemléltetésben....

Tovább a teljes cikkhez >>> Aktív interaktív tábla a történelemórán TTE

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor





Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: