Közösség - Események

Microsoft Innovatív Tanári Fórum – Bécs 2009 - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzésMicrosoft Innovatív Tanári Fórum – Bécs 2009

A Microsoft a "Társ a Tanulásban Program" keretében hozta létre az Innovatív Tanárok Hálózatát, amelynek Fórumán, évente egy alkalommal, a világ számos országából összesereglett innovatív tanárok személyesen is megoszthatják egymással és a nagyvilággal tapasztalataikat, ötleteiket.

Az idén a rendezvényre Bécsben került sor, amelynek nyitó napján szerkesztőségünk meghívottként vehetett részt…

A „Társ a Tanulásban Program” célja az, hogy minél gyorsabban terjedjen a digitális írástudás és az informatikával támogatott oktatás, illetve csökkenjen azon diákok száma, akik nem részesülnek technológiai jártasságot adó képzésben, s ezek által javuljon az esélyegyenlőség a magyar iskolákban is. – mondta Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási csoportvezetője, aki egy 3 fős tanári csapattal képviselte hazánkat a Fórumon.

Mintegy húsz kelet-közép-európai ország tanárai, oktatásügyi szakemberei képviseltetik magukat a konferencián.  

Microsoft Innovatív Tanári Fórum – Bécs 2009 - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzés

Az eseményen Jan Mühlfeit (a Microsoft európai igazgatója) és Ján Figel (az oktatásért felelős EU-biztos) is tartott előadást az oktatásban rejlő innovációs lehetőségekkel kapcsolatban.

Az európai Microsoft igazgató elsőként és külön is kiemelte a magyarországi eredményeket, ahol az elmúlt öt évben 34 százalékról 8 százalékra zsugorodott azoknak a diákoknak a száma, akik nem értenek az informatikához, s 3 százalékról 60 százalékra ugrott azon tanárok aránya, akik a napi oktatás során valamilyen formában használják az IKT eszközöket.

A technológia csak eszköz

Az EU biztos fontosnak tartotta ismét hangsúlyozni, hogy ma már valójában nem az a legfőbb kérdés, hogy az IKT eszközök eljuthatnak-e minden iskolába, sokkal inkább az, hogy van-e, lesz-e olyan pedagógus, aki az eszközöket megfelelően használni is tudja, az IKT-val támogatott oktatási módszertant a mindennapi tanítás részévé tudja-e tenni.

Microsoft Innovatív Tanári Fórum – Bécs 2009

A viták és az innovatív oktatási lehetőségek bemutatói mind azt a célt szolgálják, hogy kialakulhasson egy oktatási ’best practice’ (legjobb alkalmazási mód), és mindenki gyakorlati példákon keresztül ismerhesse meg a legújabb, informatikával támogatott oktatási módszereket.

Kiemelkedő pedagógiai és oktatásfejlesztési munkájuk elismeréseként a Microsoft Magyarország idén 3 tanárt hívott meg a bécsi Fórumra:

Wagner Éva a 8. kerületi Deák Diák Általános iskola pedagógusa és igazgatóhelyettese. Vezetése alatt zajlott le az Apertus Alapítvány, a GKM, az Oktatási Hivatal, az NFÜ, az Intel és a Microsoft által támogatott ClassMate PC project, melynek keretében kifejezett oktatási felhasználásra szánt informatikai eszközök tesztelése zajlott.

Kollár Judit a II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola igazgatóhelyettese. Munkája jelentősen járult hozzá az iskola módszertani megújulásához, az informatikával támogatott oktatás széleskörű bevezetéséhez.

Barát Tamás a Jövő Háza – Jövő Iskolája központ munkatársa. Az elmúlt években pedagógusok ezreinek tartott továbbképzést, megismertetve a megújulásra kész innovatív oktatókat a hatékony tanulásszervezési módokkal, és az informatikai hardver és szoftver eszközök órai és órán kívüli felhasználásával.

Virtuális osztálykirándulás Prágában

A Fórumhoz csatlakozó kiállításon kedvünkre válogathattunk a jobbnál-jobb ötletek, projektek között. Érdekes volt például egy horvátországi és egy csehországi általános iskola 8. osztályainak közös projektje, amelynek keretében élő videó adás keretében ismerkedhettek meg egymással, és egymás városával a gyerekek az Adobe ingyenes ConnectNow programját használva.

Egy norvég iskolai projekt keretében a gyerekek hangoskönyvvé alakították kötelező olvasmányukat, egy görög iskola diákjai pedig interaktív prezentáción mutatták be látványosan a mikrovilág és a naprendszer hasonlatosságát.

Microsoft Innovatív Tanári Fórum – Bécs 2009Vállalkozási ismeretek élesben, IKT eszköztámogatással

Nem kevésbé volt érdekes Wagner Éva konferenciára hozott munkája sem. Az iskolai keretek között működő, projektkeretű tanulásszervezésre mutatott be egy remek példát: nyolcadikos tanulói megtervezték saját vállalkozásukat.

Az internetet és egyéb IKT eszközöket használva kellet megtervezniük a saját kedvük szerint kiválasztott témában indított vállalkozásukat. A projekt úgy lett felépítve, hogy a megvalósítás során a tanulóknak az összes kompetenciaterületen bizonyítaniuk kelljen jártasságukat.

A magyarországi Innovatív Tanárok közösségéről többet tudhat meg honlapjukon, a  www.itn.hu oldalon.

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: