IKT műhely - 101 ötlet

 - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzés
Fizika: A láncreakció gyakorlati felhasználásának tanítása
 
Feladatunk, hogy a téma kapcsán, valamint a környezeti nevelőmunka során a tanulókat megfelelő információval lássuk el, és megfelelően tájékoztassuk őket az atomenergia hasznáról.

A diákok tájékozottsága több szempontból is fontos lenne, hiszen ők képviselik a jövő generációját, akik szavazás alkalmából felelősen jelentik majd ki véleményüket az atomenergia mellett vagy ellen. (A felmérések azt mutatják, hogy a diákok legnagyobb része az atomerőművekről nagyon kevés információt kap fizikaórán. Az atomfizikával kapcsolatos fejezetet sok iskolában, idő hiányában vagy más indokkal, a tanárok kihagyják a tananyagból. Ezt a tananyagot nem tanítják meg, így atomerőművekről a diákok órai keretek között nem hallanak.)

Fontosnak tartom, hogy a tanulókban tudatosuljon, hogy Magyarországon az előállított villamos energia 40%-át az atomerőmű szolgáltatja.
A láncreakció ismeretében javasolom, hogy az atomerőmű működésének ismertetésére is szánjunk egy kis időt. Az atomerőmű működését interaktívan („játékosan”) nagyon jól szemlélteti az erőmű weblapján található szimuláció. E téma elmélyítése interaktív módszerrel oldható meg a legjobban.

Javasolt forrás itt tekinthető meg

Az erőművek legbiztonságosabb üzemeltetésének kérdése környezeti szempontból is nagyon összetett. A tanulók többsége általában azt gondolja, hogy a környezetre legkevésbé ártalmas erőművek a legbiztonságosabbak.
A diákok attitűdje az atomerőművel kapcsolatban erősen függ attól, hogy szeretik-e a fizikát vagy nem, ezért igen fontosnak tartom, hogy tiszta képet kapjanak a témával kapcsolatos kérdésekről.

Javasolt szimulációs link megtekintése itt.

A feladat a Microsoft Magyarország megbízásából készült '101 ötlet innovatív tanároknak" kiadványából való. Az eredeti anyag itt olvasható jos.hu

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Weblap:
Tárgy:
Hozzászólás: