Interaktív Oktatástechnika - Vezércikkek

A diákok komoly globális problémákra keresnek megoldást az Imagine Cup 2009 versenyen - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzésA diákok komoly globális problémákra keresnek megoldást az Imagine Cup 2009 versenyen

A világ legrangosabb technológiai diákolimpiájának résztvevői az ENSZ Millenniumi Fejlesztési Céljainak szolgálatába állítják tudásukat és művészi tehetségüket

Az idén 100 ország több mint 300 ezer diákja jelentkezett a Microsoft Imagine Cup 2009 versenyére, amelynek résztvevői a világ legégetőbb problémáinak megoldására vetik be műszaki tudásukat és képzelőerejüket.
 
A helyi, országos, regionális és online versenyek győztesei július 3- 9. között, Kairóban mérkőznek meg egymással az Imagine Cup döntőjében.

Magyarországon május 14-én, software design kategóriában tartották meg a csapatversenyek döntőjét a Microsoft budapesti székházában. (A döntőről készült fotókat itt lehet megtekinteni.)  Az öt legjobb magyar csapatnak 30 perce volt, hogy prezentálja az ötletét. A háromtagú zsűri minden előadást egy 10 elemű szempontrendszer szerint 0-100 pont között értékelt, mely alapján a sorrend a következőképp alakult ki:
  1. BitWelders (BME - Moholy-Nagy Művészeti Egyetem)
  2. Earth Studio (Miskolci Egyetem – Eszterházy Károly Főiskola)
  3. GreenBITs (BME)
  4. SunCityException (Szegedi Tudomány Egyetem)
  5. OMG Pwnies (BME - ELTE)
A hazai online versenyzők körében a legnépszerűbb kategóriák a Robotika és az IT voltak. Mivel ezen kategóriákban online várható a döntés, továbbra is több versenyző (44 egyéni és 5 csapat) van még  versenyben, akik közül remélhetően többen is kijutnak még a kairói döntőre.

Az élő csapatdöntőn első helyezett csapat, a BitWelders július elején képviselheti hazánkat az Egyiptomban megrendezésre kerülő világszintű megmérettetésen. A nyertes csapat pályamunkája, az “Adopt-a-Cause” projekt keretében egy online portált készített, ahol különböző „nemes ügyeket” lehet támogatni, illetve örökbe fogadni, ezáltal végig követni egy ilyen projekt életét, és annak eredményeit is.

A portált és a hozzá kapcsolódó klienseket a lehető legmodernebb technológiák (Silverlight 3, Windows Azure, SQL Data Services, WPF, Windows Mobile, Sync Framework, ADO.Net Data Services, RIA services, Entity Framework, Microsoft Tag) felhasználásával építették fel, különös gondot fordítva a felhasználói élményre, a magas rendelkezésre állásra, skálázhatóságra, valamint a széleskörű elérhetőségre.

A csapat kitűzött célja, hogy köztudatba állítsák a humanitárius terepmunkát végző szakembereket, felkeltsék az érdeklődést irántuk és végzett munkájuk iránt.

“ Rengeteg olyan erőforrás van, részben anyagi, részben emberi, amelyek mozgósíthatók lehetnének a fejlődő országok problémáinak megoldása érdekében. A sokszor presztízsből adományozó nagy cégek mellett ott van az átlagember, aki szintén segíteni akar, de nem ismeri a lehetőségeket. Ha mégis sikerül eszközt találnia hozzá, elbátortalanodik a visszajelzések hiánya, vagy a nehezen elérhető információk láttán.
 
Sokan vannak, akik segítenének, bár nem igazán tudják, hogyan. Ugyanakkor az ilyen országokban a rászoruló területeken terepmunkát végzők pontosan látják, hogy mire van szükség, de erőforrás szűkében sokszor képtelenek segítséget nyújtani. A célunk, hogy ezeket az erőforrásokat és a szakértelmet szervezni tudjuk, kapcsolatba hozhassuk, valamint kialakítsunk egy „önfenntartó és önfejlesztő közösséget”.  – mondta el Pétercsák Richárd, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi egyetem II. évfolyamos hallgatója – “Bár az Imagine Cup szoftverfejlesztés kategóriájában először indulok, 3 évvel ezelőtt Algoritmus kategóriában a világdöntőben ötödik helyezést sikerült elérnem, így a verseny szellemisége nem idegen számomra. A projekt egyik ötletgazdájaként igyekszem szerves része lenni a projektünk életciklusának összes fázisában, a tervezéstől a prezentációig.”

Árvai Zoltán, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi egyetem V. évfolyamos hallgatója – “A tanulás mellett oktató vagyok a Számalk Zrt.-nél, ahol is újgenerációs .NET fejlesztéssel foglalkozom. A versenyen való részvételem oka főleg a kihívás, de komoly szerepet játszott benne a szerintem megvalósítható ötlet is. Az a gondolat, hogy nincs szükségünk igazából semmire egy számítógépen kívül (bármilyen formában is manifesztálódjon) és már működhet is az egész, kellő motivációt biztosított számomra.”

Kóródi Balázs. a Budapesti Műszaki Egyetemen másodéves hallgatója - “Nagyjából egy éve kerültem kapcsolatba a Microsoftos technológiákkal, azóta igyekszem figyelemmel kísérni őket, amennyire csak időm engedi. Az Imagine Cup versenyen való indulásnak több oka volt: először is úgy gondoltam ezzel a versennyel sok újat tanulhatok és gyakorlatban alkalmazhatom eddig megszerzett ismereteimet, a másik oka, hogy kipróbáljam magam egy ilyen versenyen és összemérjem a tudásomat hasonló emberekkel. Az elsődleges feladatom a projekthez tartozó hordozható kliensek fejlesztése, de részt veszek tervezési döntések hozásában is.”

Fogarasy Tamás, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem IV. évfolyamos hallgatója.   -  “ IV éves vagyok a Vizuális Kommunikáció tanszék Grafika szakán, illetve ugyanitt Design manager tanszék III. éves diákja is.  A tanulás mellett alkalmi munkákat végzek a BBDO Hungary zRt. reklámügynökségen, illetve kisebb megbízásokon dolgozom alkalmazott grafika és webdesign területen. Részvételem fő oka projektünk humanitárius küldetése és társadalmi megalapozottsága. Versenyen való indulásom egyben kísérlet is az informatikusokkal való tartós csapatmunka megszilárdítására, és lehetőségek feltérképezésére is.”

A tavalyi versenyen a magyar DigitalMania csapat „Green Watering” című projektje harmadik helyezést ért el, szoftvertervezés kategóriában. Emellett egyike lettek annak a hat csapatnak, akik részt vehetnek a Microsoft és a British Telecommunications plc (BT) „Imagine Cup Innovation Accelerator” nevű programjában, amely során intenzív üzleti és technológiai tréningben részesülnek a csapatok tagjai. Egyéni versenyben pedig a mindössze 19 éves Szebeni Szilveszter az előkelő második helyezést érte el, algoritmus kategóriában.

Az Imagine Cup immár hetedik éve ösztönzi a diákokat, hogy képzeljenek el egy jobb világot, amelyben mindenki élvezheti a fiatalok tehetsége és innovációi nyomán megszülető, új technológiák előnyeit. Az Egyesült Nemzetek Szövetsége Millenniumi Fejlesztési Célok formájában fogalmazta meg napjaink legkomolyabb kihívásait. A célok között szerepel például az éhezők számának felére csökkentése, a HIV/AIDS terjedésének megfékezése és az alapfokú oktatás lehetőségének biztosítása a világ minden lakója számára. A Microsoft arra hívta fel a fiatal programozókat, művészeket és technológiai szakembereket, hogy tegyenek valamit ezekért a célokért: „Képzeljenek el egy olyan világot, ahol az emberiség a technológia segítségével oldja meg legsúlyosabb problémáit.”

A Microsoft vezérigazgatója, Steve Ballmer így nyilatkozott a versenyről: „A ma diákjai lesznek a jövő innovátorai és cégalapítói. Az Imagine Cup fantasztikus lehetőséget kínál számukra, hogy összemérjék képességeiket a világ többi részéről érkező társaikkal.”

A diákok több kategóriában versenyezhetnek a szoftver- és játékfejlesztéstől kezdve a multimédián át a kreatív önkifejezésig. Munkáik nyomán új megoldások születnek a világ legsúlyosabb problémáira. A legjobbakra jelentős pénzjutalom vár.

Az idén a Microsoft kilenc, különböző képességeket igénylő kategóriában hirdette meg a versenyt: szoftverfejlesztés, beágyazott megoldások fejlesztése, játékfejlesztés, robotika és algoritmusok, IT-kihívások, MashUp, fotózás, rövidfilm, formatervezés.
 
 

***

Kapcsolódó cikkek:

Keresés a portálon


Főszerkesztő +Tarnavölgyi Gábor

Események

Digitális tananyagok

Digitális, interaktív tananyagok



digitális tananyag 1x1

 


óvoda

általános iskola

... tovább >>>

közép- és szakiskola

... tovább >>>

tantárgy szerint

matematika | földrajz | biológia | fizika | magyar nyelvtan | magyar irodalom | angol | német | kémia | történelem | történelem |

 

 

digitális tananyag videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
Stiefel - A tudás forrása Balázs-Diák Kft. - Minden ami a színvonalas oktatáshoz kell
Műszaki Kiadó Apáczai Kiadó


Tananyag

IKT eszközök


interaktív tábla módszertan | interaktív tábla használata | interaktív tábla szoftver | interaktív tábla működése | interaktív tábla előnyei | interaktív tábla kiegészítő eszközei |

további témák

interaktív tábla módszertaninteraktív tábla használata | interaktív tábla szoftverinteraktív tábla működése | interaktív tábla előnyei | interaktív tábla kiegészítő eszközei |

 
interaktív tábla 1x1

interaktív tábla tipp és trükk

 

Interaktív tábla videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

 

 



IKT műhely


ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

képernyő video készítés | videoszerkesztő program | fotóalbum | jogtiszta zene | gondolattérkép készítés |

órai bontásban...

matematika | fizika | földrajz | magyar irodalom | ének-zene | biológia | angol nyelv | történelem | magyar nyelvtan | testnevelés |

 
ikt alapfokon

ikt haladóknak

 

IKT az osztályomban videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

flash programozás | jogtiszta képek | képszerkesztő programok | jogtiszta videók | hang konvertálás, kép konvertálás | puzzle készítése | webinárium online | képernyő video készítés | videoszerkesztő program | fotóalbum | jogtiszta zene | gondolattérkép készítés | flash programozás | jogtiszta képek |

órai bontásban...

matematika | fizika | földrajz | magyar irodalom | ének-zene | biológia | angol nyelv | történelem | magyar nyelvtan | testnevelés |

 
ikt tippek kezdőknek

ikt trükkök haladóknak

 

ikt tipp & trükk videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

Microsoft Partners in Learning - ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

ms tisztaszoftver


 


 
 - Interaktív Oktatástechnika Portál - Információk egy fedél alatt www.iot.hu - interaktív tábla, feleltetőrendszerek, feleltető rendszerek, digitális tananyagok, digitális írástudás, online tananyagok, interaktív tananyag, e-tananyag, elektronikus tananyag, pedagógus képzés, IKT képzés
Földrajz: Földtörténeti korok
 
Készíts összehasonlító táblázatot, adatbázist a különböző földtörténeti korokról minél több szempont alapján!
Tovább

ms tipp és trükk

 

ms ikt videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>

további témák

autocollage | onenote | office 2010 | word 2010 | excel 2010 | power point 2010 | live@edu | kodu | songsmith | phothostory | skydrive | movie maker | windows 7 | windows 8 | bing |

  Szoftverbörze tanároknak - ingyenes Microsoft szoftverek Ingyenes Microsoft szoftverek tanároknak

ikt tippek - trükkök, ikt az oktatásban, ikt az osztályomban

további témák

sulivilág | twitter | google plusz | facebook | youtube | képmegosztás | közösségi oldalak | web 2.0 | hírcsatornák |

 
web2 1x1

web2 tipp és trükk

 

Web 2 videók

Kattintson a logóra a normál mérethez

Twitter IOT.hu - Kövessen minket a Twitteren >>> IOTvideók - Nézze meg a többi IOTvideót is >>>IOTlinktár - Többszáz kategorizált IKT link >>>IOTrádió - Hallgassa meg a többi riportot is >>>
  
 

IOT Videófal